تجاوز اشغالگران آمریکایی به مرزهای عراق برای ورود به پایگاه های خود در میادین نفتی سوریه

تجاوز اشغالگران آمریکایی به مرزهای عراق برای ورود به پایگاه های خود در میادین نفتی سوریه
جمعه 19 خرداد 1402 - 10:15

نیروهای «ائتلاف بین المللی» به رهبری ارتش آمریکا، نیروهای تقویتی جدیدی به پایگاه های غیرقانونی خود در «الجزیره»، منطقه نفت خیز سوریه وارد کردند. واشنگتن در حال تلاش برای تشکیل گروه های مسلح جدید تحت فرماندهی خود در شرق سوریه است.

العالم - آمریکا

خبرنگار «اسپوتنیک» در شرق سوریه به نقل از منابع محلی در حومه استان الحسکه گزارش داد که نیروهای ائتلاف ادعایی به نام «ائتلاف بین المللی» به رهبری اشغالگران آمریکایی نیروهای کمکی نظامی بیشتری به سمت پایگاه های نظامی غیرقانونی خود در حومه الحسکه اعزام کردند. این نیروها اطراف میدان های نفت و گاز در «رمیلان» و «شدادی» متمرکز شدند.

این منابع افزودند که نیروهای نظامی جدید به طور غیرقانونی از طریق گذرگاه زمینی «الولید» که مناطق تحت کنترل شبه نظامیان شورشی «قسد» و اقلیم کردستان عراق را از هم جدا می کند، از خاک عراق عبور کردند و وارد خاک سوریه شدند.

اشغالگران آمریکایی پیشتر کاروانی متشکل از 25 کامیون شامل لوازم لجستیک و تانک‌های نظامی به پایگاه‌های غیرقانونی خود در حومه الحسکه منتقل کردند تا در صورت نیاز، نهادهای دولتی سوریه و نیروهای روسی فعال در شرق سوریه را مورد حمله قرار دهند.

گفتنی است که مناطق تحت کنترل ارتش آمریکا و شبه نظامیان شورشی موسوم به «قسد» وفادار به آمریکا، شاهد خشم روزافزون مردمی و طایفه‌ای هستند. ساکنان سوری این مناطق به دلیل اقدامات اشغالگران علیه فرزندان قبایل عرب و به کارگرفتن اجباری آنها و نیز سرقت ثروت داخلی سوریه اعم از نفت، گاز و گندم، از آمریکایی های متجاوز و شبه نظامیان مسلح سوری تحت فرمان آنها بیزارند.

پربیننده ترین خبرها