چرا نتانیاهو ایران را به دست داشتن در حملات کرانه باختری متهم کرد؟

چرا نتانیاهو ایران را به دست داشتن در حملات کرانه باختری متهم کرد؟
چهارشنبه 1 شهريور 1402 - 23:21

پس از عملیات مقاومتی جوانان فلسطینی علیه شهرک نشینان و اهداف نظامی صهیونیستی و هلاکت سه شهرک نشین در روزهای اخیر و زخمی شدن تعدادی دیگر در دو عملیات در حواره و الخلیل جنوبی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی خود و  تروریستی ترین و نژادپرست ترین کابینه این رژیم، راهی جز این نیافت که ایران را به دست داشتن در این عملیات ها متهم کند.

العالم – درگوشی

کارشناسان معتقدند این اتهام از سوی نتانیاهو به این علت مطرح شد که وانمود کند این تل آیو است که زمان و مکان حمله به مجریان عملیات، حماس و ایران را مشخص خواهد کرد.

البته گفته می شود که نتانیاهو از درز این خبر ناخشنود است اما واضح است که ناراحتی و نگرانی وی از این واقعیت ناشی نمی شود که اسرار کابینه اش فاش شده است، بلکه بیشتر به این دلیل است که در موقعیتی شرم آور در مقابل شهرک نشینان افراطی و نژادپرست صهیونیست که حامی او هستند، قرار گرفته است زیرا از او انتظار دارند تهدیداتش را عملی کند، در حالی که مشاهده می کنند او جرأت انجام این تهدیدات را نداشته و نخواهد داشت، زیرا نتانیاهو به خوبی می داند حمله به ایران چه پیامدهایی برایش دارد.

نتانیاهو که کابینه ای از جنایتکاران، تروریست ها، نژادپرستان و قاتلان را تشکیل داده، به رای دهندگان قول داده بود که امنیت را برای آنها به ارمغان بیاورد و فلسطینی ها را از فلسطین بیرون کند، اما چیزی که به دست آورد آن است که 35 شهرک نشین و نظامی اسرائیلی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به هلاکت رسیده اند.

در حالی که تعداد کشته شدگان در سال گذشته فقط 32 شهرک نشین و نظامی بوده است که موید آن است که مردم فلسطین مصمم به ماندن در سرزمین خود هستند و مرعوب شهرک نشینان، وزیران افراطی صهیونیست همچون بن گویر، اسموتریچ و غیره نشده اند.

حتی رسانه‌های اسرائیلی به اتهام نتانیاهو مبنی بر اینکه ایران عامل عملیات های اخیر در کرانه باختری بود، اهمیت نداده و آن را بسیار شرم‌آور توصیف کردند، که نشان می دهد صهیونیست ها درک کرده اند این عملیات ها واکنش طبیعی ملتی است که در معرض اشغال، تحقیر و کوچ اجباری از سرزمین خود قرار دارد.

رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان باید منتظر عملیات انتحاری بیشتری باشند، زیرا این عملیات ها در پاسخ به تروریسم دولتی علیه فلسطینی ها، غصب اراضی فلسطین، تخریب خانه های فلسطینی ها، کشتار فلسطینی های غیرمسلح در پست های ایست و بازرسی و اردوگاه‌های آوارگان، سوزاندن املاک فلسطینی‌ها و یهودی‌سازی قدس و شهرک سازی در اراضی فلسطین و کوچ اجباری فلسطینیان از شهرها و روستاهایشان انجام می شود.

هیچ ملتی در دنیا نیست که در معرض این همه بی عدالتی سکوت کند لذا مردم فلسطین که هزاران سال در این سرزمین زندگی کرده اند و صاحب واقعی آن هستند، هرگز این سرزمین را ترک نمی کنند.

پربیننده ترین خبرها