روسیه یک پهپاد را در نزدیکی مسکو سرنگون کرد

روسیه یک پهپاد را در نزدیکی مسکو سرنگون کرد
شنبه 4 شهريور 1402 - 08:45

سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک پهپاد را بر فراز منطقه ایسترا در ناحیه مسکو سرنگون کردند.

العالم ـ اروپا
بنابر گزارش رویترز، روسیه در ساعات نخست روز شنبه از حمله پهپادی جدیدی به مسکو خبر داد که بار دیگر مقامات را واداشت به طور موقت هر سه فرودگاه اصلی پایتخت را تعطیل کنند.
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در این خصوص گفت: یک پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی بر فراز منطقه ایسترا در ناحیه مسکو سرنگون شد. این منطقه در ۵۰ کیلومتری غرب کرملین قرار دارد.
به نوشته خبرگزاری تاس، سه فرودگاه بزرگ مسکو، شرمتیوو، دوموده‌دوو و ونوکووا، پروازهای خود را برای چند ساعت در روز جمعه متوقف کردند.
حملات هوایی به مسکو و دیگر مناطق تحت کنترل روسیه در هفته های اخیر تشدید شده است. مسکو روز جمعه از رهگیری ۴۲ پهپاد بر فراز شبه جزیره کریمه خبر داد که یکی از بزرگترین حملات هوایی به مناطق تحت کنترل روسیه محسوب می‌شود.
روسیه اوکراین را مسئول حمله روز جمعه و تمامی حملات پیشین - از جمله حمله با دو پهپاد به کرملین در اوایل ماه مه - معرفی کرده است.
اوکراین هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده و تقریباً هرگز علناً مسئولیت حملات در داخل روسیه یا مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را بر عهده نگرفته است.
با این حال، ارتش اوکراین پیشتر گفته بود تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه به ضدحمله‌ای که اوکراین در ماه ژوئن آغاز کرده است، کمک می‌کند.

پربیننده ترین خبرها