افشاگری یک کتاب جدید: کت و شلوارهای رئیس پیشین ستاد ترامپ بوی کاغذ سوخته می‌داد

افشاگری یک کتاب جدید: کت و شلوارهای رئیس پیشین ستاد ترامپ بوی کاغذ سوخته می‌داد
سه شنبه 4 مهر 1402 - 10:30

یک دستیار پیشین کاخ سفید در زمان دونالد ترامپ گفت مارک مِدوز، رئیس دفتر وی، پس از انتخابات ۲۰۲۰ به اندازه‌ای کاغذ می‌سوزاند که همسرش شکایت کرد کت و شلوارش بوی آتش‌سوزی می‌دهد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، یک دستیار پیشین دونالد ترامپ در کاخ سفید می‌گوید مارک مِدوز، رئیس دفتر وی، پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ به اندازه‌ای کاغذ می‌سوزاند که دفتر کارش پر از دود بود و حتی همسرش شکایت می‌کرد که لباس‌هایش بوی آتش‌سوزی می‌دهد.

کسیدی هاچینسون، که یکی از شاهدان مهم کنگره علیه ترامپ در برابر کمیته ۶ ژانویه مجلس نمایندگان بود، در کتاب جدیدی که قرار است روز سه‌شنبه (امروز) منتشر شود، چگونگی سوزاندن اوراق را توصیف می‌کند. آسوشیتدپرس نسخه‌ای از این کتاب را با عنوان «به اندازه کافی» (Enough) مشاهده کرده است.

هاچینسون یک کارمند کاخ سفید بود که دهه ۲۰ زندگی‌اش را پشت سر می‌گذاشت، و برای مدوز کار می‌کرد. او به مدت دو ساعت در شبکه‌های تلویزیونی درباره نقش کاخ سفید که منجر به شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره ایالات متحده شد شهادت داد.

ترامپ و مدوز تلاش کردند شکست رئیس‌جمهور پیشین در انتخابات را در چندین ایالت به چالش بکشند. هر دو در ایالت جورجیا به دلیل آنچه دادستان‌ها توطئه غیرقانونی برای لغو نتایج خوانده اند تحت کیفرخواست قرار دارند.

هاچینسون در کتاب خود می‌نویسد از اواسط دسامبر، مدوز می‌خواست هر روز صبح آتشی در دفترش روشن شود. او می‌گوید وقتی وارد دفتر کار رئیس ستاد ترامپ می‌شد تا ناهار یا بسته‌ای برایش بیاورد، «گاهی او را می‌دید که روی آتش خم شده بود، کاغذها را داخل آن انداخته و مراقب سوختن آن‌ها بود».

وی پیشتر در کمیته ۶ ژانویه مجلس نمایندگان شهادت داده بود که حدود ده ها بار مدوز را در حال سوزاندن اسناد در دفترش دیده است.

هاچینسون گفت او نمی‌دانست مدوز چه اوراقی را می‌سوزاند، اما افزود این وضع زنگ خطر را به صدا درآورد زیرا قانون فدرال در مورد پیشینه روسای جمهور، کارکنان را ملزم می‌کند اسناد اصلی را نگاه دارند و آنها را به آرشیو ملی ارسال کنند.

او گفت یک روز وقتی دوین نونِز، نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا برای ملاقات با مدوز آمد، این نماینده کنگره از هاچینسون خواست پنجره‌های دفتر مدوز را باز کند چون اتاق دود گرفته بود. او افزود به مدوز هشدار داد زنگ خطر دود را به صدا در آورد.

بعدها، در روزهای پس از حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، زمانی که کارمندان ترامپ جمع‌آوری وسایل را آغاز کردند تا از کاخ سفید خارج شوند، هاچینسون گفت همسر مدوز برای کمک به آنجا آمد و از دستیار مدوز خواست روشن کردن شومینه برای وی را متوقف کند، زیرا «همه کت و شلوارهای او بوی آتش می‌دهد» و او نتوانست این حجم از بوی بد را با کمک خشک‌شویی برطرف کند.

پربیننده ترین خبرها