گزارش العالم؛

اعلام حمایت صنعا از فلسطین علیرغم محکومیت عملیات دریایی توسط شورای امنیت

پنج‌شنبه 21 دی 1402 - 23:11

محافل سیاسی یمن تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت عملیات نظامی دریایی در حمایت از مردم فلسطین را محکوم کردند و این تصمیم را حمایت از رفتار آمریکا و مشروعیت بخشیدن به حضور نظامی آن در دریای سرخ و یک رسوایی جدید برای این نهاد بین المللی دانستند.

العالم - فلسطین اشغالی

محافل یمنی قطعنامه اخیر شورای امنیت در محکومیت عملیات نظامی دریایی صنعا جهت حمایت از فلسطین را به طور گسترده رد کردند.

نیروهای سیاسی در صنعا، قطعنامه سازمان ملل را حامی تروریسم آمریکا می دانند که از توقف جنایات و کشتار توسط صهیونیست‌ها در نوار غزه جلوگیری می کند. ایشان تاکید کردند که این اقدام شورای امنیت، هیچ تاثیری بر موضع یمن در حمایت از فلسطین ندارد.

زید الغرسی، رئیس بخش اطلاع رسانی در نهاد ریاست جمهوری یمن در مصاحبه با شبکه العالم گفت: «شورای امنیت به عنوان ابزاری در دست آمریکا، نمی تواند از سیاست‌های آمریکا عدول کند. ما در یمن از چنین اقدامی نمی ترسیم و این تصمیم را تاثیرگذار نمی دانیم. عملیات ما تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره غزه ادامه خواهد داشت و در غیر این صورت هرگز متوقف نمی‌شویم.»

احزاب سیاسی در صنعا این تصمیم شورای امنیت را محکوم می‌کنند و از نظر آنها این تصمیم در نتیجه فشار واشنگتن و در چارچوب یک بازی سیاسی برای مشروعیت بخشیدن به نظامی‌سازی دریای سرخ توسط آمریکا و ائتلاف آن صورت گرفته است.

با توجه به ناکامی قبلی شورای امنیت در ارائه قطعنامه‌ای برای جلوگیری از تجاوز رژیم صهیونیستی، تبعیت از دولت آمریکا در تصمیم گیری، یک رسوایی جدید برای این نهاد بین المللی است.

عارف العامری سخنگوی احزاب و نیروهای سیاسی مخالف با تجاوزگری گفت: «قطعنامه شورای امنیت برای مشروعیت بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ، تایید تبعیت سازمان ملل از تصمیمات آمریکا و رژیم صهیونیستی و تامین نکردن حقوق و منافع مظلومان و مستضعفان است.»

با سیاست استانداردهای دوگانه شورای امنیت، تصمیم اخیر آن - از نظر صنعا - سیاسی است و می خواهد افکار عمومی را گمراه کرده و تحرکات نظامی اخیر واشنگتن در مورد امنیت کشتیرانی دریایی را توجیه کند.

صنعا مکرراً تأکید می کند که کشتیرانی بین المللی در دریاهای سرخ و عرب کاملا ایمن است به استثنای هر کشتی که در خدمت منافع رژیم صهیونیستی باشد.

پربیننده ترین خبرها