انگلیس: مخالفت نتانیاهو با راه‌حل ایجاد کشور فلسطین ناامیدکننده است

انگلیس: مخالفت نتانیاهو با راه‌حل ایجاد کشور فلسطین ناامیدکننده است
يکشنبه 1 بهمن 1402 - 17:58

وزیر دفاع انگلیس ضمن ناامیدکننده خواندن اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مخالفت با ایجاد کشور فلسطین، خاطرنشان کرد که راه‌حل دیگری برای حل مساله فلسطین وجود ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه گاردین، گرانت شپس در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبری اسکای گفت، فکر می‌کند ناامید کننده است که نتانیاهو می گوید به راه حل ایجاد ۲ دولتی اعتقاد ندارد.

وی افزود، فکر نمی کند بتوان به راه حلی رسید مگر اینکه راه حل ایجاد ۲ دولتی باشد.

شپس تاکید کرد که به طور قطع انگلیس به راه حل ایجاد ۲ دولتی متعهد است و گزینه دیگری وجود ندارد.

سخنگوی نتانیاهو در جدیدترین اظهارنظرهای خود گفته بود که نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در تماس تلفنی با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که مطابق نیازهای امنیتی کشورش جایی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در گفت‌وگوی تلفنی با بایدن ضمن تکرار ادعاهای خود مبنی بر نابودی حماس، گفته است که این رژیم باید کنترل امنیتی نوار غزه را داشته باشد تا اطمینان ایجاد شود که این باریکه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود؛ موضوعی که در تضاد با تقاضای حاکمیت فلسطین بر غزه است.

ارتقاء سامانه موشکی Sea Viper انگلیس با هزینه‌ ۵۱۴ میلیون دلار

شپس در بخش دیگری از اظهاراتش از قصد لندن برای نوسازی سامانه موشکی Sea Viper با هزینه ۵۱۴ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، سامانه موشکی یاد شده، نسلی از سامانه جنگ ضدهوایی است که انگلیس از آن برای هدف گیری پهپادهای ارتش یمن در حملات دریای سرخ استفاده می کند.

گفته می شود این سامانه موشکی پس از ارتقا، به موشک ها و نرم افزارهای جدیدی برای مقابله با تهدیدات موشک های بالستیک مجهز می شود.

پربیننده ترین خبرها