لحظه به لحظه با 128مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 128مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 08:25

در حالی جنگ وارد یکصد و بیست و هشتمین روز خود می‌شود که بمباران وحشیانه خان‌یونس همچنان ادامه دارد، براساس آخرین آمارها یک میلیون و 300 هزار نفر آواره شدند و ارتش اشغالگر در حال آماده‌سازی برای حمله زمینی به رفح است.

العالم - فلسطین اشغالی

مجتمع پزشکی ناصر و بیمارستان الأمل که بیمارستان های اصلی خان یونس محسوب می‌شوند همچنان در محاصره اشغالگران هستند و نیروهای اشغالگر با مشاهده کوچکترین تحرکات در این منطقه به سمت آواره‌ها شلیک می‌کنند.

وضعیت در مرکز و شمال نوار غزه چندان متفاوت نیست، حملات هوایی ماه‌هاست که متوقف نشده‌ است، از سوی دیگر تهاجم زمینی ارتش اشغالگر جان غیرنظامیان به‌ویژه نیروهای امدادی را به خطر انداخته است.

براساس گزارش منابع فلسطینی موارد بی‌شماری وجود دارد که غیرنظامیان با گلوله‌های تک تیراندازان ارتش اشغالگر یا با شلیک تانک خودروها، خانه‌ها و تجمعات انسانی به شهادت رسیده‌اند.

جنگ وحشیانه علیه غزه تا به امروز بیش از 100هزار قربانی داشته است که شامل شهدا، مجروحان و مفقودان که بیشتر آنها زن و کودک هستند، می‌باشد.

در رابطه با تهدید به حمله به رفح، یک مقام ارشد اسرائیلی به سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به "کابینه جنگ" اطلاع داده است که عملیات زمینی در این شهر باید با فرا رسیدن ماه رمضان در دهم ماه آینده پایان یابد.

بر اساس آنچه که کانال 13 عبری گزارش داد، نتانیاهو روز شنبه از هالیوی رئیس ستاد ارتش خواست تا سربازان ذخیره را برای آماده شدن برای آغاز عملیات زمینی نظامی در رفح دوباره بسیج کند.

از نظر سیاسی، مقامات اسرائیلی روز شنبه به وب‌سایت عبری والا اعلام کردند که تل آویو در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره در هفته آینده است تا با مصر، قطر و ایالات متحده در مورد معامله زندانیان در باریکه غزه گفتگو کند.

به گزارش وب سایت آمریکایی اکسیوس، این در حالی است که ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، سه شنبه آینده به قاهره سفر خواهد کرد تا با مقامات مصری درباره مذاکرات توافق بین حماس و اسرائیل دیدار کند .

مقامات آمریکایی می گویند که کاخ سفید اذعان دارد که "معامله اسرا" تنها راه برای دستیابی به آتش بس در غزه است.

هیئت حماس پس از یک سلسله گفت‌وگو با مقامات و میانجی‌های مصر و قطر، شامگاه جمعه قاهره، پایتخت مصر را ترک کرد و عازم دوحه پایتخت قطر شد.

به گفته یک منبع در این جنبش قرار است این هیئت پس از مشورت با دفتر سیاسی حماس در چند روز آینده دوباره به قاهره بازگردد.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


گزارش لحظه‌به‌لحظه از یکصد و بیست‌وهشتمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:18 | جمع‌آوری هیزم در غزه برای فرار از سرما و پخت غذا

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه رنج و مشکلات زیادی را بر مردم این باریکه تحمیل کرده و آنها برای فائق آمدن به این سختی‌ها، مجبورند خود را با شرایط فعلی وفق دهند از جمله جمع‌آوری هیزم، تا با روشن کردن آن بتوانند غذایی پخت کنند و خودشان را در سرمای زمستان گرم نگه‌دارند. (جزئیات بیشتر)

22:10 | جنبش مقاومت اسلامی حماس:

پیدا شدن نزدیک به 100 شهید پس از عقب نشینی نیروهای جنایتکار اشغالگر صهیونیستی از محله های الرمال و وتل الهوا در شهر غزه که اکثر آنها بر اثر اصابت گلوله تک تیراندازان قاتل اشغالگر به شهادت رسیده اند، حکایت از رویکرد جنایتکارانه رژیم دارد.

ما از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهیم که این جنایات را مستند کند، تمام اقدامات را برای توقف این جنایات وحشتناک علیه مردم ما اتخاذ کند و این نهاد سرکش و رهبران نازی آن را مسئول جنایات خود بداند.

21:55 | تصاویری از انتقال نظامیان مجروح ارتش اشغالگر به بیمارستان «شعاری تسیدیک» در فلسطین اشغالی

فیلم

21:08 | آموزش قرآن به کودکان در خیابان‌های غزه پس از تخریب مساجد

20:58 | تصاویری از هدف قرار دادن نیروهای صهیونیست در غرب خانیونس با سلاح «آر پی جی» توسط رزمندگان سرایا القدس

فیلم

19:54 | خبرگزاری بلومبرگ:

«اسرائیل» در مسیر یکی از بزرگترین کسری بودجه در قرن حاضر قرار دارد

اسرائیل باید امسال برای تامین مالی جنگ علیه غزه مقدار تقریباً بی‌سابقه اوراق قرضه بفروشد.

مجموع صدور بدهی در "اسرائیل" در سال جاری نسبت به سال 2023 تقریباً یک سوم افزایش خواهد یافت.

19:18 | خرده روایت ها | نور و عمر و مریم ؛ خانواده کوچک من که رژیم صهیونستی آنها را از من گرفت

18:51 | راهپیمایی همبستگی با غزه در شهر میلانو در ایتالیا

فیلم

17:31 | کارمند دفتر نتانیاهو؛ سارق ساعت‌های گران‌قیمت از غزه

یکی از کارمندان دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ویدیویی از خود در حال غارت تعدادی ساعت گرانبها از خانه‌ای در نوار غزه را منتشر کرده است؛ اقدامی که نشان‌دهنده اوج انحطاط اخلاقی سربازان ارتش اشغالگر است. (جزئیات بیشتر)

17:24 | رژیم صهیونیستی دو اسیر دیگر خود را کشت

گردان‌های قسام از کشته شدن دو اسیر اسرائیلی و زخمی شدن هشت تن دیگر در نتیجه بمباران باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی در 96 ساعت گذشته خبر داد. (جزئیات بیشتر)

17:14 | تجمع حامیان فلسطین در موزه هنرهای معاصر نیویورک: "شما شریک در نسل‌کشی هستید"

تظاهرکنندگان در حمایت از مردم فلسطین بنری در طبقه دوم موزه هنرهای معاصر در منهتن برافراشتند که روی آن، نوشته شده است: «متولیان موزه هنرهای معاصر نیویورک، هزینه نسل ‌کشی، آپارتاید و جنایتهای شهرک‌نشینان صهیونیست را تأمین می ‌کنند». (جزئیات بیشتر)

16:53 | ده‌ها هزار مراکشی با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور، بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات بی‌وقفه رژیم اشغالگر علیه باریکه غزه تأکید کردند.

فیلم

16:15 | ارتش اشغالگر تصمیم گرفت لشکر 36 را از غزه خارج کرده و به مرز لبنان منتقل کند

لشکر 36 زرهی ارتش اشغالگر در سال 1954 تشکیل شده است و وابسته به فرماندهی شمال اشغالگران است‌

15:58 | ۲۵ شهید در جنایت جدید رژیم اشغالگر در رفح (جزئیات بیشتر)

14:52 | شکار کوادکوپتر جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط گردان‌ قسام

گردان قسام تصاویری از کوادکوپتر جاسوسی رژیم صهیونیستی که از سوی نیروهای این گروه در شمال غزه به کنترل درآمد، منتشر کرد.

فیلم

13:08 | تازه‌ترین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به 28176 شهید و 67784 مجروح رسید.

10:40 | شهادت 3 بیمار در بیمارستان أمل به خاطر نبود اکسیژن

هلال احمر فلسطین اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی حدود یک هفته است اجازه ورود کپسول اکسیژن به بیمارستان أمل را نداده است که بر اثر آن سه بیمار به شهادت رسیده‌اند.

هلال احمر عنوان کرد که ادعای صهیونیست‌ها در مورد ارسال تجهیزات پزشکی به بیمارستان أمل به هیچ وجه صحت ندارد.

این سازمان بیان کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی تجهیزات پزشکی بیمارستان أمل را نابود کرده و پرسنل این بیمارستان را مورد حمله قرار داده و 9 نفر را هم بازداشت کرده است.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد که رژیم اشغالگر همچنان از ورود سوخت برای ادامه کار ژنراتورهای بیمارستان أمل جلوگیری می‌کند و همین مسئله این بیمارستان را با خطر خروج از خدمت مواجه کرده است.

10:08 | هدف قرار دادن خودروهای نظامی صهیونیست‌ها توسط گردان‌ الاقصی

گردان شهدای الاقصی اعلام کرد: رزمندگان ما دو دستگاه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در خطوط مقدم در خان‌یونس با راکت های عاصف و گلوله آر پی جی هدف قرار داده و آنها را به آتش کشیدند و سرنشینان آنها را به هلاکت رسانده یا مجروح کردند.

09:52 | مسدود کردن دوباره گذرگاه کرم ابوسالم توسط صهیونیست‌ها

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد شهرک‌نشینان صهیونیست قصد دارند مجددا گذرگاه کرم ابو سالم را مسدود کرده و مانع از ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شوند.

صهیونیست‌ها طی چند هفته اخیر بارها گذرگاه‌های غزه را بسته و از ورود کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان جلوگیری کردند.

09:14 | رسانه عبری از طرح ارتش اشغالگر برای تخلیه رفح خبر داد

تلویزیون عبری فاش کرد که ارتش اشغالگر از دو هفته پیش آماده چراغ سبز برای حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه است و طبق طرح نظامی، غیرنظامیان باید از این شهر تخلیه شوند. (جزئیات بیشتر)

09:00 | تصاویری دردناک از تلاش برای نجات کودک فلسطینی که به ضرب گلوله تک‌تیراندازان اسرائیلی مقابل بیمارستان ناصر در خان‌یونس مجروح شده است

فیلم

08:56 | ائتلاف ناوگان آزادی درصدد ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

ائتلاف ناوگان آزادی اعلام کرد تصمیم دارد در سایه ادامه جنایات و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از طریق دریایی کمک‌های بشردوستانه به این باریکه ارسال کند.

08:19 | دیدار وائل دحدوح با ملکه اردن

ملکه رانیا در دیدار وائل دحدوح خبرنگار الجزیره که شماری از اعضای خانواده‌اش را در حملات رژیم صهیونیستی از دست داد، از او به دلیل استقامت در اطلاع‌رسانی تشکر و برایش صبر آرزو کرد.

06:07 | نیروهای ارتش اشغالگر در سحرگاه امروز در حالی که نبرد با مقاومت در غرب شهر غزه در جریان بود، به سمت آسمان شمال نوار غزه شلیک کردند.

02:07 | هلال احمر فلسطین اعلام کرد که سربازان ارتش اشغالگر هنگام هجوم به بیمارستان الأمال در خان یونس، در جنوب نوار غزه، کلید آمبولانس‌ها، خودروهای خدماتی و اداری را ربودند و روی فرمان‌ها قفل زدند تا مانع از حرکت آنها شوند.

00:52 | سازمان رادیو و تلویزیون رسمی اسرائیل اعلام کرد که مصر رژیم را تهدید کرده است که در صورت تحرک نظامی ارتش این رژیم در منطقه رفح در جنوب نوار غزه، اجرای پیمان صلح دوجانبه را متوقف خواهد کرد.


مهمترین رخدادهای روز گذشته:

- تلفات جنگ از 7 اکتبر تاکنون به 28 هزار و 64 شهید رسیده است

- دو شهید بر اثر تیراندازی نیروهای اشغالگر در مجاورت بیمارستان ناصر

- هشدار بین المللی در مورد خطر انجام عملیات نظامی در رفح

- 3 مامور در رفح بر اثر بمباران خودروی آنها توسط ارتش اشغالگر به شهادت رسیدند.

- تایید شهادت کودک «هند رجب» و خدمه هلال احمر که برای نجات او رفته بودند.

- ورود خودروهای اشغالگر به دروازه شمالی مجتمع پزشکی ناصر

پربیننده ترین خبرها