لحظه به لحظه با 145مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 145مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 07:57

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری در حالی امروز (چهارشنبه) وارد یکصد و چهل و پنجمین روز خود شده است که شمار شهدای فلسطینی به مرز 30 هزار نفر رسیده و در همین حال شمار نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی بنابر اعلام رسمی این رژیم با احتساب کشته های جدید به 582 نفر افزایش یافته است.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش صهیونیستی به کشته شدن 2 نظامی و زخمی شدن 7 نفر دیگر در درگیری با مقاومت فلسطین در غزه اعتراف کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 7 نظامی دیگر این رژیم از تیپ گعفاتی در نبردهای محله الزیتون در شهر غزه زخمی شدند.

یکی از کشته شدگان فرمانده یک گروهان و دیگری فرمانده یک دسته از نیروهای تیپ گعفاتی بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه به کشته شدن 582 نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و 242 کشته از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.
در همین حال نیروهای با انجام عملیات‌های متختلف علیه اشغالگران اسرائیلی یک تانک مرکاوای 4 را با راکت ضدزره تاندوم در جنوب محله الزیتون در شهر غزه منهدم کردند

نیروهای مقاومت در رویارویی شدید با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محله الزیتون همچننی یک خودروی زرهی را با راکت ضدزره هدف قرار دادند.

بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدا از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون به 29782 نفر و شمار زخمی‌ها نیز به 70043 نفر افزایش یافته است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با 145مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

21:48| «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار طولانی شدن جنگ است و قصد دارد به کشتار روزانه فلسطینیان ادامه دهد. (جزییات بیشتر)

21:39| شبکه 12 رژیم صهیونیستی:

شورای جنگ اختیارات مربوط به مسجد الاقصی را از بن گویر وزیر امنیت داخلی سلب کرد.

این شبکه افزود: هیچ محدودیتی برای ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی در ماه رمضان وجود نخواهد داشت.

21:36| حماس از سرعت گرفتن مذاکرات آتش‌بس خبر داد!

یک منبع رسمی در جنبش حماس امروز (چهارشنبه) فاش کرد که مذاکرات آتش‌بس با سرعت در حال انجام است. به گزارش خبرگزاری جهان عرب، با این حال، موضوع بازگشت آوارگان به مناطق غزه و شمال آن مانعی بر سر راه تکمیل توافقنامه آتش‌بس محسوب می شود. (جزییات بیشتر)

21:20| وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: نتانیاهو امنیت «اسرائیل» را خواهد فروخت

«آویگدور لیبرمن» وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی و عضو پارلمان این رژیم گفت، نتانیاهو در ازای عادی سازی روابط با عربستان نسبت به تشکیل کشور فلسطین متعهد شده و امنیت این رژیم را به خطر خواهد انداخت. (جزییات بیشتر)

20:47| یک منبع فرماندهی القسام اعلام کرد:

نبرد در محله الزیتون در غزه را با تمام توان و قدرت مدیریت می کنیم و توانسته ایم خسارات سنگینی به خودروها، افسران و سربازان رژیم اشغالگر وارد آوریم. تلفات دشمن در محله الزیتون سنگین است و نبرد پشت و روی خط تماس با صهیونیست ها همچنان ادامه دارد.

19:16| پایگاه صهیونیستی "نفح" هدف قرار گرفته توسط حزب‌الله را بیشتر بشناسید

نیروهای حزب‌الله لبنان در پاسخ به حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به شهر "بعلبک" در شمال غربی این کشور، مقر فرماندهی لشکر ۲۱۰ در منطقه نفح را با ۶۰ فروند راکت کاتیوشا مورد حمله قرار دادند. (جزییات بیشتر)

19:04| خودسوزی بوشنل اعتراض خلبانان آمریکایی را به حمایت دولت واشنگتن از نسل‌کشی در غزه برانگیخت

پس از خودسوزی اعتراضی «آرون بوشنل» سرباز ۲۵ ساله نیروی هوایی ایالات متحده، ده‌ها خلبان آمریکایی با برپایی تجمع اعتراضی در مقابل سفارت رژیم اشغالگر در واشنگتن، همدستی دولت آمریکا در حمایت از نسل‌کشی در غزه را محکوم کردند. (جزییات بیشتر)

18:39| کمک داوطلبانه جوانان فلسطینی به خانواده‌ها در اردوگاه جبالیا

خبرنگار العالم از اردوگاه آوارگان جبالیا از هشدار سازمان ملل متحد نسبت به قحطی گسترده قریب الوقوع در باریکه غزه به ویژه در شمال آن به دلیل کمبود کمک‌های بشردوستانه خبر داد. وی گزارش داد که جوانان فلسطینی داوطلبانه یک آشپزخانه برای کمک به خانواده‌ها در اردوگاه جبالیا راه اندازی کرده اند. (جزییات بیشتر)

18:31| تظاهرات مقابل سفارت رژیم اشغالگر در واشنگتن در همبستگی با نماد "آزادی برای فلسطین"

محلی در واشنگتن که خلبان آمریکایی آنجا با شعار "آزادی برای فلسطین" اقدام به خودسوزی کرد، به مکانی برای عزاداری و تظاهرات علیه حمایت آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در باریکه غزه تبدیل شده است. (جزییات بیشتر)

17:31| فلسطینی ها نزدیک آوارهای مسجد الفاروق در اردوگاه الشابوره واقع در مرکز رفح نماز خواندند.این مسجد در حملات صهیونیست ها به رفح ویران شد.

فیلم

16:54| گردان های قدس با مشارکت گردان های الناصر صلاح الدین محل تجمع سربازان و خودروهای اشغالگران صهیونیست را در شرق جبالیا هدف قرار دادند و تصاویری از آن را پخش کردند.

فیلم

16:24| یورش گروهی از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

فیلم

15:16| گزارش العالم از هلی‌برن کمک‌ها به غزه؛ طنزی برای سرپوش گذاشتن به جنایتی بزرگ‌تر

هلی‌برن کمک‌ها به باریکه غزه از سوی مصر و اردن که به صورت محدود و نامنظم انجام شده است، هیچگاه پاسخگوی نیازهای دو میلیون فلسطینی نیست.

بنابر این گزارش، مصر و اردن در تلاش برای سرپوش گذاشتن به جنایت بزرگ‌تری که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود، اقدام به هلی‌برن کمک‌های غذایی به برخی مناطق در غزه کرده‌اند این در حالی‌ است که صهیونیست‌ها اجازه ورود هرگونه کمک‌های زمینی یا دریایی سازمان ملل به این مناطق را نمی‌دهند. (جزییات بیشتر)

15:05|اطمینان‌ رژیم صهیونیستی به مصر درباره نحوه تهاجم به رفح

1

هلی‌برن کمک‌ها به باریکه غزه از سوی مصر و اردن که به صورت محدود و نامنظم انجام شده است، هیچگاه پاسخگوی نیازهای دو میلیون فلسطینی نیست.

رفح که در مرزهای جنوبی باریکه غزه قرار دارد نه تنها برای فلسطینیان بلکه برای مصر نیز اهمیتی چشمگیر دارد. مصری‌ها به شدت نگران تحولات در این منطقه هستند و نسبت به هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح نگرانی‌های ویژه خود را مطرح کرده‌اند. (جزییات بیشتر)

14:25|فراخوان هنیه برای حمایت همه جانبه ملت فلسطین از مسجدالاقصی در ماه رمضان

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان این که صهیونیستها و آمریکا نخواهند توانست با دسیسه های سیاسی به مقاصد خود برسند، از همه فلسطینان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی خواست برای حمایت از مسجدالاقصی از روز نخست ماه مبارک رمضان عازم این مکان مقدس شوند.(جزییات بیشتر)

14:02|شمار شهدای غزه به مرز 30 هزار نفر رسید

شمار شهدای باریکه غزه با شهادت 76 فلسطینی دیگر به 29954 نفر افزایش یافت.

13:50|روزنامه عبری: حماس در مذاکرات تبادل اسرا دست برتر را دارد

رسانه‌های عبری هشدار دادند که مذاکرات برای آزادی دیگر اسرا در باریکه غزه شاید ده‌ها سال طول بکشد در حالی‌که حماس دست برتر را در مذاکرات تبادل اسرا در طول جنگ دارد.(جزییات بیشتر)

13:44|فریدمن: اسرائیل همزمان در سه جبهه مختلف شکست‌ خورده است

«توماس فریدمن» از تحلیلگران آمریکایی، افزایش نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی، به اغما رفتن پروژه عادی‌سازی روابط با دولت عربی و شکست نظامی از محور مقاومت را سه نتیجه عملیات طوفان الاقصی ارزیابی کرد.(جزییات بیشتر)

13:42|حمله موشکی قسام به مقر فرماندهی تیپ شرقی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان

نیروهای گردان های قسام مقر تیپ شرقی 769 «پایگاه گیبور» و «پادگان فرودگاه بیت هلال» در فلسطین اشغالی را موشکباران کردند.(جزییات بیشتر)

12:47|موج جدید حملات سنگین راکتی و موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی از لبنان

مقاومت اسلامی لبنان دیروز (سه شنبه) در موج جدید حملات خود با شلیک ده ها موشک و راکت به منطقه الجلیل الاعلی در شمال فلسطین اشغالی حمله کرد.(جزییات بیشتر)

12:35|حمله حزب‌الله لبنان با یکهزار موشک ضد زره به مواضع رژیم صهیونیستی

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه باریکه غزه نزدیک به یکهزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند.(جزییات بیشتر)

12:18|گزارش العالم از تظاهرات شهروندان لندنی در محکومیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی+ ویدیو

1همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی تسلیحات در پایتخت انگلیس و مشارکت شرکت‌های اسلحه سازی که تسلیحات و ادوات نظامی به رژیم صهیونیستی می‌فروشند، لندن شاهد تظاهراتی اعتراضی بود.(جزییات بیشتر)

11:48|اذعان رژیم صهیونیستی به حملات خسارت بار موشکی حزب‌الله به پایگاه "میرون"

رژیم صهیونیستی از خسارات ناشی از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه کنترل هوایی و اطلاعاتی میرون در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.(جزییات بیشتر)

11:23|فخرفروشی وزیر صهیونیست به روابط تل‌آویو با کشورهای عربی در جنگ غزه

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی تأکید کرد که روابط میان تل‌آویو و کشورهای عربی تحت تاثیر جنگ غزه که ۵۵ میلیارد دلار به این رژیم هزینه تحمیل کرده، قرار نگرفته است.(جزییات بیشتر)

11:18|نماینده لبنانی: سرنگونی پهپاد «هرمس ۴۵۰» ضربه دردناکی به اسرائیل بود

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به ضربات مقاومت به دشمن صهیونیستی از جمله سرنگونی پهپاد پیشرفته «هرمس ۴۵۰» گفت: دشمن طعم شکست را در غزه و لبنان خواهد چشید و هرگز به اهدافش نخواهید رسید.(جزییات بیشتر)

11:09|رایزنی وزیر خارجه فلسطین و رئیس سازمان جهانی بهداشت؛بررسی مسائل بهداشتی غزه محور گفت وگوها

منابع خبری از گفت وگوی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره مسائل بهداشتی و درمانی غزه خبر دادند.(جزییات بیشتر)

11:08 |لاپید: اختلاف بین نتانیاهو و بایدن امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند

یائیر لاپید رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در اظهاراتی گفت که اختلاف بین بنیامین نتانیاهو و جو بایدن امنیت رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند.(جزییات بیشتر)

09:01 |هشدار وزیر جنگ رژیم اشغالگر درباره "طوفان الاقصی دوم"

وزیر جنگ رژیم اشغالگر مدعی شد که ارزیابی‌هایش حاکی از آن است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قصد دارد ماه رمضان را به "مرحله دوم هفتم اکتبر" (طوفان الاقصی دوم) تبدیل کند.(جزییات بیشتر)

08:14 |بازداشت یا به شهادت رساندن السنوار به این دلیل ممکن نیست!

مسئولان آمریکایی و صهیونیست می گویند که رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در باریکه غزه مخفی شده ولی مانعی در مسیر بازداشت یا به شهادت رساندن او وجود دارد.(جزییات بیشتر)

08:03 |هشدار آمریکا به نتانیاهو درباره بحران اقتصادی در کرانه باختری

وزیر خزانه‌داری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره عواقب بحران اقتصادی در کرانه باختری هشدار داد.(جزییات بیشتر)

07:30 |الجزیره: نیروهای اشغالگر پس از یورش به ده ها خانه و تخریب زیرساخت ها از اردوگاه جنین در کرانه باختری فلسطین عقب نشینی کردند.

07:18 | تصویر دو کشته جدید ارتش رژیم صهیونیستی در باریکه غزه

07:06 | تخریب بیمارستان اندونزی در شمال باریکه غزه بر اثر حملات رژیم اسرائیل
تخریب
(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها