دانشگاه تهران میزبان دانشجویان 12 کشور جهان + فیلم

شنبه 12 اسفند 1402 - 19:05

جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران به‌صورت مشترک با حضور تعدادی از سفرا در تهران، رایزنان کشورهای خارجی، اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

العالم - ایران

بنابر ابن گزارش،‌ پنجمین جشنواره مشترک روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران با شعار همکاری‌های علمی برای صلح جهانی، عصر چهارشنبه 9 اسفند 1402 از ساعت 14 تا 17 چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ در آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور تعدادی از سفرا در تهران، رایزنان کشورهای خارجی، اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

بنابر این گزارش،‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران با جذب بیش از یک هزار و 900 دانشجوی بین‌الملل از بیش از 50 کشور، پیشروترین دانشگاه‌ علوم پزشکی در منطقه EMRO است. در این مراسم، برگزیدگان فعالیت‌های بین‌المللی و توسعه بین‌المللی سازی دو دانشگاه در سال 1402 معرفی و تقدیر شدند.

در این مراسم یک دانشجوی فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: «فلسطین رنج فراوانی از اشغال وحشیانه رژیم صهیونیستی متحمل شده، باریکه مظلوم غزه نزدیک به 17 سال در محاصره بود. »

یک دانشجوی لبنانی نیز به خبرنگار العالم گفت: «امیدواریم صلح ایجاد شود و اسرائیل دشمن وحشی و ابدی و شر مطلق بنا به فرمایش امام راحل (ره) و امام موسی صدر سرنگون شود. امیدواریم جنوب لبنان سرزمین عزیز ما آزاد، فلسطین و قدس شریف آزاد شود.»

همزمان با این رویداد فرهنگی، نمایشگاهی از هنرهای دانشجویان بین المللی دو دانشگاه نیز برگزار شد که شرکت‌کنندگان از آلبانی، پاکستان، تانزانیا، ترکیه، چین، روسیه، سوریه، عراق، غنا، لبنان، نیجریه و هند با هدف آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشورها، غرفه‌هایی برپا کردند.

پربیننده ترین خبرها