وداع مردم قم با «عزیز جمهور»/ میزبانی تاریخی مردم قم از پیکر رئیس‌جمهور مردمی

وداع مردم قم با «عزیز جمهور»/ میزبانی تاریخی مردم قم از پیکر رئیس‌جمهور مردمی
سه شنبه 1 خرداد 1403 - 17:04

مردم قم «ام القری جهان تشیع» عصر امروز در حالی پیکر رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر شهدای خدمت را بدرقه می‌کنند که از ساعت‌ها پیش از ورود پیکر شهدا با دیدگان اشک‌بار و قلب‌های مملو از آه و حسرت در خیابان‌ها و معابر شهر به انتظار ورود پیکر پاک آیت الله رئیسی و دیگر شهیدان حادثه سقوط بالگرد نشسته بودند.

العالم - ایران / سیاسی

پیکر رئیس جمهور به همراه دیگر شهدای این حادثه ناگوار پیش از انتقال به قم صبح امروز در میان حزن و اندوه جمعیت سوگوار مردم استان آذربایجان شرقی در تبریز تشییع و بدرقه شد.

آذربایجانی‌های غیور با حضور بی سابقه و باشکوه خود در میدان شهدا و خیابان‌های پیرامون این مکان با شهید آیت الله رئیسی و همراهانش برای آخرین بار وداع کردند.

۱۰ روز پیش مردم استان قم میزبان مردی خستگی ناپذیر، دلسو و مهربان در قامت رئیس جمهور در دومین سفر استانی امسال هیات دولت به استان‌ها بودند؛ حالا و با گذشت این مدت کوتاه چه کسی باور داشت چنین روزی را که همه سوگوار و عزادار رئیس جمهور محبوبشان باشند.

استان قم بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ در قالب سفرهای استانی از آیت الله رئیسی و اعضای کابینه دولت میزبانی کرد.

بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و رئیس جمهور به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

آیت الله آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و محافظان و خدمه پرواز از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیین تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور و شهدای خدمت از حدود ساعت ۱۶:۳۰ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) عمود ۱۸ در قم به سمت مسجد مقدس جمکران با حضور پرشور و گسترده مردم مومن، ولایی و همیشه در صحنه اهالی کریمه اهل بیت(ع) آغاز شده است.

پیکر آیت الله رئیسی و همراهان ایشان که در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند در بدو ورود به قم به مدرسه فیضیه منتقل و مراسم وداع با حضور طلاب و روحانیون برگزار خواهد شد.

1

2

3

پیکر مطهر شهدای خدمت با حضور پرشور علما، مسئولان و مردم، گرداگرد حرم کریمه اهل بیت(س) طواف داده شد.

صدها هزار نفر از مردم شهیدپرور استان قم از ساعت‌ها قبل با اجتماع در بلوار پیامبر اعظم(ص) چشم انتظار برای وداع با پیکر مطهر شهدای خدمت هستند.

«عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین ضمن حضور در این مراسم با عرض تسلیت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و دیگر همراهانشان، گفت که این رخداد تلخ فقط برای ایران نیست بلکه مربوط به همه جهان اسلام است.

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید با حضور در مدرسه فیضیه و قرائت فاتحه با پیکر پاک شهدای خدمت وداع کرد.

حضور عاشورایی مردم ولایت‌مدار قم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت جلوه‌هایی از عشق و ارادت به شهدا و پاسداران حریم ولایت رقم زد؛ وداعی باشکوه با رئیس‌جمهور دل‌ها که با حرکت خودرو حامل پیکر شهدای خدمت در غروب روز سه‌شنبه در قم رقم خورد.

ازدحام و شکوه حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم در این آیین وداع به قدری گسترده بود که خودرو حامل پیکر شهدا مسیر هفت کیلومتری حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران را به کندی طی کرد.

مردم خداجوی قم با وجود بارش باران و باد شدید با شور و حماسه انقلابی مراتب وفاداری و همراهی خود را به خدمتگزاران خود به بهترین شکل نشان دادند.

قرار است مراسم وداع با پیکر مطهر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان امشب در مصلای تهران برگزار شود.

پیکر شهدای خدمت ساعاتی قبل از تهران به قم منتقل و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) طواف داده شد.

در این مراسم شخصیت‌های مختلف از جمله مراجع و علمای حوزه علمیه قم همچون آیات عظام حسین نوری همدانی ، جعفر سبحانی ، شیخ عیسی قاسم، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران ، آیت الله مدرسی و وزیر کشور حضور داشتند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

پربیننده ترین خبرها