سران تل‌آویو بار دیگر به جان هم افتادند

سران تل‌آویو بار دیگر به جان هم افتادند
يکشنبه 27 خرداد 1403 - 16:20

درحالی که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی برقراری آتش بس موقت انسانی چندساعته در برخی از مناطق باریکه غزه شده است، سران سیاسی و نظامی این رژیم چنین موضوعی را تکذیب کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای ادعا کرد که به خاطر اهداف انسانی، عملیات نظامی را در برخی از مناطق باریکه غزه بویژه از گذرگاه «کرم ابوسالم» تا خیابان «صلاح الدین» و شمال آن از ساعت ۸ تا ۱۹ به وقت محلی به حالت تعلیق درآورده است.

این بیانیه همزمان افزود که حملات نظامی در جنوب باریکه غزه و شهر «رفح» ادامه دارد.

با این وجود، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چنین طرحی (برقراری آتش بس موقت انسانی در برخی مناطق باریکه غزه) به کابینه ارائه نشده و برخلاف مصوبات کابینه است.

«ایتاماربن گویر» افزود: هر شخصی که قصد برقراری آتش بس را درچنین شرایطی که نظامیان ما درحال کشته شدن هستند، داشته باشد، یک شخص احمق است و نباید در منصب خود باقی بماند.

در همین پیوند، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ارتش آتش بس انسانی ۱۱ ساعته در نزدیک گذرگاه رفح را برای (به زعم خود) وارد کردن کمک های انسانی اعلام کرده است اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر (جنگ) مدعی هستند که چنین آتش بسی را تصویب نکرده اند و نبرد در رفح ادامه دارد.

وزیر دارایی کابینه نتانیاهو نیز گفت: فرماندهی کل ارتش به جای تلاش برای پیروزی، تمام طول روز مشغول تلاش برای توجیه و کسب مشروعیت بین المللی برای این جنگ است.

«بزالل اسموتریچ» افزود: ستاد ارتش و فرماندهان آن، از تاثیر چنین بیانیه هایی بر اعتماد اسرائیلی ها و روحیه ارتش بی خبر هستند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که نتانیاهو، خبر برقراری آتش بس "تاکتیکی" را از رسانه ها شنیده است و اعلام کرده است که چنین اقدامی غیرقابل پذیرش است و تغییری در سیاست ارتش این رژیم ایجاد نشده است.

همزمان با اصرار کابینه رژیم صهیونیستی در مخالفت با برقراری آتش بس دائمی و پذیرش شروط مقاومت برای مبادله اسیران، دیروز شنبه ۱۰ نظامی صهیونیست در عملیات گروه های مقاومت در جنوب باریکه غزه کشته شدند.

رژیم اسرائیل جنگ علیه باریکه غزه را بدون از بین بردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست باخته است و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

پربیننده ترین خبرها