شمارش معکوس برای رسوایی نتانیاهو در جشنواره سینمایی تورنتو

شمارش معکوس برای رسوایی نتانیاهو در جشنواره سینمایی تورنتو
دوشنبه 19 شهريور 1403 - 21:28

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رقابت با زمان تلاش می‌کند جلوی پخش ویدیو‌ها و فایل‌های صوتی ضبط شده از او و خانواده‌اش را در حین بازجویی بگیرد. به گفته روزنامه یدیعوت آحرونوت، او از دادگاه جنایی خواسته است قبل از نمایش این فیلم برای اولین‌بار در جشنواره سینمایی تورنتو، جلسه فوری تشکیل دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

"بنیامین نتانیاهو" خواستار ممنوعیت پخش ویدیو‌ها و فایل‌های صوتی مربوط به مراحل بازجویی از وی و همسرش شده است؛ در‌حالی‌که "الکس گیبنی" کارگردان آمریکایی و تهیه کننده مستند "پرونده‌های بی‌بی" این ویدیو‌ها و فایل‌ها را مدرکی قوی و غیر‌قابل انکار از شخصیت فاسد نتانیاهو دانسته است.

نتانیاهو نمی‌تواند مانع پخش فیلم در جشنواره تورنتو شود

این‌ روزنامه اسرائیلی می‌نویسد نتانیاهو نمی‌تواند مانع نمایش این فیلم در جشنواره تورنتو شود. انتظار می‌رود مستند "پرونده‌های بی‌بی" عصر امروز دوشنبه به نمایش درآید اما نتانیاهو در تلاش است مانع انتشار اسناد و مستندات مربوط به بازجویی از اعضای خانواده اش در فلسطین اشغالی شود. این فیلم شامل گزیده‌هایی از تحقیقات پلیس از او در سال‌های ٢٠١٦ تا ٢٠١٨ می‌شود.

این فیلم مستند که از ساخته‌های الکس گیبنی، کارگردان آمریکایی دارای جایزه اسکار است بهمنزله یک بمب سیاسی است که می‌تواند ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد.

یک فیلم دوساعته

این فیلم - که مدت زمان آن دو ساعت است – برای اولین‌بار در جشنواره سینمایی تورنتو به نمایش درمی آید و شامل جزئیات پرونده‌های فسادی است که منجر به متهم شدن نتانیاهو به اتهام نقض اعتماد، رشوه و کلاهبرداری و خیانت در امانت در سال ۲۰۱۹ شد.

طبق قانون رژیم صهیونیستی انتشار فیلم بازجویی بودن اجازه دادگاه، ممنوع است اما از آنجا که این فیلم در خارج تولید و پخش شده است، بعید به نظر می‌رسد که مشمول این قانون شود. اما در "اسرائیل" این سئوال مطرح است که آیا قانون اجازه پخش این فیلم را خواهد داد یا خیر؟

پربیننده ترین خبرها