درگفت وگو با العالم؛

همسر سفیر ایران در لبنان: جراحات امانی سطحی است و خطری وی را تهدید نمی کند+ویدیو

چهارشنبه 28 شهريور 1403 - 13:06

همسر مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت پایتخت لبنان با رد شایعات در باره وضعیت سلامتی سفیر و اعلام این که جراحات وی سطحی است، گفت: ملت ایران و لبنان چه در شرایط صلح و چه در شرایط جنگ و سختی در کنار هم هستند.

العالم - ایران

نرگس قدیریان همسر مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در گفت وگو با العالم درباره حادثه تروریستی دیروز (سه شنبه) و انفجار پیجرها در لبنان و وضعیت سلامتی سفیر که در این حمله زخمی شده است، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بر اساس خوی جنایتکارانه اش همان طور که در غزه شاهد آن هستیم، دیروز (سه شنبه) طی یک عملیات تروریستی در لبنان بخش زیادی از مردم این کشور را هدف قرار داد که شمار زیادی مجروح شدند.

قدیریان خاطرنشان کرد: دراین حمله پیجرهایی که در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گرفت حتی در بخش های درمانی، خدماتی و اجتماعی، که در دست مردم بود به یکباره همه در ساعت ۳و نیم منفجر و باعث شد که بخش زیادی از مردم که شهروند عادی بودند آسیب ببینند.

وی تصریح کرد: آقای امانی سفیر ایران در لبنان، هم به دلیل انفجار پیجر زخمی شد و وضعیت سلامتی ایشان با ثبات و تحت کنترل است و شرایطی حادی وجود ندارد.

همسر سفیر ایران در بیروت خاطرنشان کرد: بنابر گفته پزشکان معالج، سفیر وضعیت جسمی خوبی دارد و کارهای درمانی وی انجام گرفته است.

اعزام تیم پزشکی ایران به لبنان

وی از رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، وزیر بهداشت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به خاطر تماس و پیگیری شرایط فوق العاده ای که در لبنان بوجود آمد و اعزام تیم پزشکی برای کمک به پزشکان لبنانی تقدیر کرد.

قدیریان گفت: به دنبال حمله رژیم صهیونیستی شمار زیادی از مجروحان در بیمارستان نیاز به عمل جراحی داشتند که تیم پزشکی ایران برای کمک به لبنان اعزام شد.

همسر سفیر ایران در لبنان افزود: تیم پزشکی معالج، آفای امانی را معاینه کردند و الحمدالله مشکل خاصی ندارد جراحات وی سطحی است که انشاالله بزودی برطرف می شود و به محل کارشان برمی‌گردند.

وی افزود: از مردم لبنان هم تشکر می کنم که بسیار کمک کردند، دیروز به خواهران لبنانی خودم در بیمارستان که مجروح داشتند، گفتم که ملت ایران و لبنان چه در شرایط صلح و چه در شرایط جنگ و سختی در کنار هم هستند امیدوارم که با زوال و نابودی رژیم صهیونیستی به جنایاتش در دنیا پایان داده شود و مردم جهان در صلح و آرامش زندگی کنند.

قدیریان با تاکید بر این که روند تکمیلی درمان سفیر در حال انجام و وضعیت شان خوب است، گفت: شایعات زیادی درباره وضعیت سلامتی سفیر در شبکه های مجازی منتشر شده که صحت ندارد. وضعیت شان خوب است ولی مرخص شدن وی از بیمارستان بستگی به نظر پزشکان دارد ما هم تابع نظرات پزشکان هستیم. جراحات بیشتر سطحی است و خطری وی را تهدید نمی کند.

پربیننده ترین خبرها