خشن‌ترین حملات رژیم صهیونیستی به لبنان طی یک‌سال؛ شمار شهدا به ۳۵۶ نفر رسید

خشن‌ترین حملات رژیم صهیونیستی به لبنان طی یک‌سال؛ شمار شهدا به ۳۵۶ نفر رسید
دوشنبه 2 مهر 1403 - 17:47

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در پی حملات هواییِ امروز رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور دست‌کم ۳۵۶ نفر شهید و ۱۲۴۶ نفر دیگر زخمی شدند. شمار رو به افزایش شهدا، روز دوشنبه را به مرگبارترین روز لبنان طی یک سال گذشته بدل کرد.

العالم - لبنان

در ادامه تنش‌های نظامی میان رژیم اشغالگر و حزب‌الله در لبنان که با حملات متقابل همراه بوده، جنگنده‌های نیروی هوایی دشمن، امروز دوشنبه به جنوب و شرق لبنان حمله کردند.

"فراس الابیض" وزیر بهداشت لبنان عصر امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد شهدای این حملات به ۳۵۶ نفر رسیده است که شامل ۲۱ کودک و ۳۹ زن می‌شود.

او همچنین گفت حدود پنج هزار لبنانی در "کمتر از یک هفته" بر اثر حملات اسرائیل زخمی شده‌اند که اشاره به انفجار پیجرها، بی‌سیم‌ها و وسایل ارتباطی گروه حزب‌الله و همچنین حمله این رژیم به جنوب لبنان است که باعث شهادت شماری از فرماندهان ارشد "یگان رضوان" شد.

وزیر بهداشت لبنان خبر داد "هزاران خانواده" از محل بمباران‌ها فرار کرده و آواره شده‌اند.

این مرگبارترین و خشن‌ترین روز در لبنان از زمان آغاز درگیری میان گروه حزب‌الله و ارتش اسرائیل از نیمه مهر سال گذشته، یک روز پس از عملیات "طوفان الاقصی" به شمار می‌رود.

رژیم صهیونیستی از صبح تا عصر روز دوشنبه ۸۰۰ نقطه در جنوب لبنان و دره بقاع را هدف قرار داده است. در حالی‌که این حملات تلفات عظیمی در میان غیرنظامیان بر جای گذاشته، ولی این رژیم مدعی است که قصد ضربه زدن به مراکز تسلیحاتی حزب‌الله را دارد.

خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی در مدت نیم ساعت در بیش از ۸۰ حمله مناطقی را در جنوب هدف قرار داده و همزمان "حملات شدیدی" را متوجه شرق لبنان کردند.

در پی این حملات، هزاران نفر در حال فرار از جنوب لبنان به سمت بیروت هستند.

اسوشیتدپرس گزارش داده بزرگراه اصلی از بندر جنوبی صیدون به سمت بیروت مملو از خودروهایی است که ساکنان مناطق جنوبی را به سمت پایتخت لبنان می‌برند.

حزب‌الله در پی این حملات اعلام کرد به سمت شمال فلسطین اشغالی راکت‌هایی پرتاب کرده است.

حملات حزب‌الله در روز یک‌شنبه شهرهای دورتری از مرز شمال تا حومه بندر حیفا را که سومین شهر بزرگ در فلسطین اشغالی است، در برگرفته و روند عادی زندگی را برای نزدیک به دو میلیون نفر از ساکنان این مناطق به شدت مختل کرده است.

حملات حزب‌الله که در آن راکت‌های "فادی ۱" و "فادی ۲" را ظاهرا برای نخستین بار به کار برد، خساراتی به خانه‌ها و اماکن عمومی وارد کرد. این راکت‌ها دارای سر انفجاری ۸۳ و ۱۷۰ کیلوگرمی هستند که نطقه‌زن نیست. "فادی ۲" یکصد کیلومتر برد دارد.

خانه‌ها و خودروهای صهیونیست‌ها در حملات حزب‌الله در روز یک‌شنبه در شهر "کریات بیالیک" در نزدیکی حیفا آسیب دید و ساکنان آن برای نخستین بار در یک سال گذشته صدای آژیر خطر حملات راکتی را شنیدند.

شرایط غیرعادی در این مناطق از فلسطین اشغالی در روز دوشنبه نیز ادامه یافته و مدارس در این بخش‌ها تعطیل است. تنها آن دسته از ادارات و مؤسسات مجاز به کار هستند که پناهگاه امن برای کارکنان دارند.

منابع خبری اعلام کردند که شمار شهدای تجاوز صهیونیستی به لبنان به ۳۲۵ تن رسیده و حدود ۱۲۰۰ تن نیز بر اثر این حملات وحشیانه مجروح شده اند.

اولین شلیک موشک دوربرد حزب‌الله

روزنامه صهیونیستی با اذعان به قابلیت نظامی مقاومت لبنان نوشت حزب‌الله برای اولین‌بار از زمان شروع جنگ، موشک‌های دوربرد شلیک کرد.

رسانه‌ها خبر داده‌اند موشک‌های حزب‌الله برای اولین‌بار به نزدیکی کرانه باختری و همچنین تل‌آویو رسیده است.

تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی حکایت از برخورد موشک‌های حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی دارد.

.

پربیننده ترین خبرها