تحولات جنگ غزه در ۳۵۴ روز/ رژيم صهیونیستی ۱۸۳ پناهگاه را بمباران کرده است

تحولات جنگ غزه در ۳۵۴ روز/ رژيم صهیونیستی ۱۸۳ پناهگاه را بمباران کرده است
سه شنبه 3 مهر 1403 - 08:36

جنگ غزه در حالی وارد سیصد و پنجاه و چهارمین روز خود شده است که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر این باریکه، تاکنون 41 هزار و 455 شهید برجای گذاشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر رسانه‌ دولتی غزه اعلام کرد ارتش اشغالگر با بمباران وحشیانه دو مدرسه در اردوگاه‌های "النصیرات" و "الشاطی"، در حالی که بیش از 10000 آواره را درخود جای داده‌اند، 10 نفر از جمله 5 کودک و زن را به شهادت رسانده است.

طبق گزارش منابع خبری، تعداد پناهگاه‌های بمباران شده توسط اشغالگران تاکنون به 183 مرکز رسیده که از این تعداد 163 مدرسه با صدها هزار آواره است.

با افزایش درد و رنج اهالی غزه، مقامات ارشد سازمان ملل در بیانیه‌ای که به امضای مدیران آژانس‌های این سازمان بین‌المللی از جمله صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و برنامه جهانی غذا و همچنین سایر سازمان‌های امدادی رسیده خواستار پایان دادن به این فاجعه انسانی وحشتناک در این باریکه شده‌اند.

در این بیانیه آنها با اشاره به گستردگی نیازها به کمک‌های بشردوستانه و عدم توانایی انجام ماموریت‌های سازمان‌های حقوق بشری و امدادرسانی با توجه به خشونت مداوم در این منطقه تاکید نمودند که شرایط دسترسی کارکنان سازمان‌های بشردوستانه به نیازمندان باید به صورت ایمن و بی‌قید و شرط انجام پذیرد.

لحظه به لحظه تحولات جنگ غزه در بامداد امروز

10:15 | شعار "مرگ بر ارتش اسرائيل" در فلسطین اشغالی

انتشار یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، از برخورد خشونت‌آمیز افسران پلیس صهیونیست با یهودیان مذهبی "حریدیم"، در فلسطین اشغالی جنجال برانگیز شده است.

به گزارش وب‌سایت اسرائیلی "والا"، تظاهرکنندگان درهای مرکز را شکسته، و شعار "مرگ بر ارتش اسرائیل" سر دادند.

(جزییات بیشتر)

1

09:54 | مقاومت فلسطین تجهیزات نظامی اشغالگران را در کرانه باختری هدف قرار داد

مقاومت فلسطین در کرانه باختری با اشغالگرانی که به شهرهای جنین، نابلس و طوباس یورش بردند، مقابله کرده و خساراتی را به آنها وارد کردند. (جزییات بیشتر)

08:36 | قسام از شهادت یکی از فرماندهان خود در جنوب لبنان خبر داد

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس طی بیانیه‌ای از شهادت حسین محمود نادر "ابوصالح" از فرماندهان میدانی خود در عملیات ترور جنایتکارانه دشمن صهیونیستی در جنوب لبنان خبر داد.

(جزییات بیشتر)

08:39 | ادامه لغو پروازهای خارجی به مقصد فلسطین اشغالی

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خطوط هوایی انگلیس، آذربایجان و شرکت "ویز ایر" تمامی پروازهای خود را از و به فلسطین اشغالی لغو کردند.

روز گذشته نیز بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی در پی تشدید تنش در شمال فلسطین اشغالی از لغو پروازهای خود به مقصد تلویو خبر دادند.

05:34 | یورش نظامیان صهیونیست به شهرک «الیامون»

منابع محلی فلسطینی از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به شهرک الیامون در غرب شهر جنین واقع در کرانه باختری خبر دادند.

منابع فلسطینی از درگیری‌های شدید ومستمر رزمندگان فلسطینی با نیروهای اشغالگر در این شهرک خبر داد.

سرایا القدس -گردان جنین اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی به مقابله با نیروهای اشغالگر در این شهرک پرداختند.

1

04:32 | اصابت یکی از راکت‌های مقاومت منجر به آتش‌سوزی در مناطق اشغالی شده است

1

3:53 بامداد

در نتیجه بمباران یک آپارتمان مسکونی در "قیزان رشوان" در جنوب خان یونس توسط رژیم صهیونیستی، تعدادی فلسطینی زخمی شدند.

3:52 بامداد

رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در مجاورت منطقه مسکونی "القلعه" در شهر خان یونس هدف قرار داد، که طی آن ۴ غیرنظامی به شهادت رسیدند.

2:48

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند "حمله هواپیماهای اشغالگر، و بمباران خانه‌ای در مجاورت منازل مسکونی غیر نظامیان در شهر خان یونس شهدا و زخمی‌هایی برجای گذاشت.

ساعت 1:26

ارتش اشغالگر ساختمان های مسکونی در مناطق "الزهرا و المغرقه" واقع در مرکز باریکه غزه را منفجر کرد.

1:24

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خودروی غیرنظامی را در مجاورت "مطاحن السلام" در شرق دیرالبلح در مرکز نوار غزه هدف قرار داد که منجر به شهادت دو غیر نظامی فلسطینی گردید.

1:23

توپخانه‌های رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی محله "الصبرا" در شهر غزه را هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها