ترامپ: کمک مضحک 230 میلیون دلاری به سوریه لغو شد

ترامپ: کمک مضحک 230 میلیون دلاری به سوریه لغو شد
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 03:47

رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری از لغو کامل بسته حمایتی چند صد میلیون دلاری برای بازسازی سوریه خبر داد.

العالم-آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهار نظر توئیتری با «تمسخرآمیز» خواندن بسته حمایتی 200 میلیون دلاری از سوریه،‌ گفت کشورهای دیگر باید به آنها کمک کنند.

ترامپ بامداد یکشنبه در توئیتر خود با اشاره به لغو این بسته نوشت: «آمریکا به بسته حمایتی مضحک سالانه 230 میلیون دلار به سوریه برای بازسازی، پایان داد».

وی با سلب مسئولیت از آمریکا در قبال بازسازی و کمک به سوریه بعد از جنگ با تروریست‌ها، ادامه داد: «عربستان سعودی و دیگر کشورهای ثروتمند خاورمیانه به جای آمریکا این پرداخت‌ها را انجام خواهند داد».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس افزود: «من می‌خواهم آمریکا، ارتش و کشورهایی که به ما کمک می‌کنند را توسعه دهم».

پیشتر خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از برخی مقامات دولتی آمریکا گفته بود که کاخ سفید بعد از تغییر سیاست‌های واشنگتن درباره غرب آسیا و حضور در سوریه، اکنون در حال حذف کامل بسته کمک به سوریه است.

ترامپ به بهانه مطلع نبودن از این بسته و تدوین شدن آن در زمان حضور «رکس تیلرسون» در سمت وزارت خارجه آمریکا، اواسط فروردین ماه امسال، این بسته را به حالت تعلیق درآورده بود.

به نوشته نشریه «وال استریت ژورنال» ترامپ این دستور را پس از آن صادر کرده بود که از تعهد اخیر آمریکا برای اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار کمک اضافی جهت بازگرداندن سریع ثبات به سوریه آگاه شد.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه پیشین آمریکا (که چندی پیش توسط ترامپ برکنار شد) در ماه فوریه و زمانی که در جلسه ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در کویت حضور داشت، وعده اختصاص این هزینه را داده بود.

مقامات آمریکایی می‌گویند در پی تغییر سیاست‌های واشنگتن درباره غرب آسیا و حضور در سوریه، کاخ سفید به وزارت خارجه این کشور دستور داده بود این بسته را به حالت تعلیق درآورد.

پربیننده ترین خبرها