اردوغان درباره بازداشت افسران ترک توضيح دهد

اردوغان درباره بازداشت افسران ترک توضيح دهد
يکشنبه 17 دی 1391 - 12:35

حزب خلق جمهوري خواه مخالف تركيه خواستار استیضاح رجب طيب اردوغان و احمد داود اوغلو نخست وزير و وزير امور خارجه اين كشور در پارلمان شد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، روزنامه الوطن سوريه نوشت: حزب خلق جمهوري خواه تركيه، در پی اعلام اخباری مبنی بر حضور افسران ترك در سوريه و همكاري آنها با گروه هاي تروريستي مسلح در اين كشور و بازداشت چند تن از آن افسران، اين درخواست مطرح كرده است.
اين حزب در يادداشتي كه "لطفي بيدار" نماينده اين حزب ارائه داد، تاكيد كرده است که اردوغان و داود اوغلو بايد درباره نقش اين افسران ترك توضيح دهند و به اطلاعات مربوط به بازداشت شماري از آنها در سوريه و همكاري آنها با گروههاي تروريستي موسوم به "ارتش آزاد" و خبرها درباره كشته شدن كارمندان و افسران ترك در اين كشور پاسخ دهند.
روزنامه حريت و اكثر رسانه هاي گروهي تركيه اين يادداشت را منتشر كرده اند.
روزنامه الوطن هفته گذشته فاش كرد كه نيروهاي امنيتي فرودگاه نظامي كويرس نزديك ديرحافر درشرق حلب، چهار افسر خلبان ترك را هنگام تلاش براي نفوذ به فرودگاه به همراه يك گروه مسلح بازداشت كرده اند. اين اقدام دخالت آشكار تركيه و انتقال از مديريت غیرمستقیم  نبرد به مرحله حضور مستقيم در درگيري ها در سوريه را ثابت مي كند. اين اقدام با توافقنامه ها و معاهدات بين المللي و ادعاي مسئولان تركيه تناقض دارد.
نيروهاي امنيتي فرودگاه كويرس يكشنبه گذشته تلاش شمار زيادي از افراد مسلح براي ورود به فرودگاه را ناكام گذاشتند و تلفات زيادي به آنها وارد كردند. اين چهارمين تلاش گروه هاي مسلح در يك هفته بود كه با شكست مواجه شد.
اين حزب تركيه در بيانيه اي تاكيد كرده است که دولت حزب عدالت و توسعه بايد درباره اطلاعات مربوط به بازداشت افسران تركيه در سوريه و پيش از آنها دو افسر ارشد و نيروهايي از دستگاه اطلاعات تركيه توضيح دهد. حزب مذکور اين سوال را مطرح كرد كه اين افسران چگونه وارد سوريه شده اند و آيا با القاعده همكاري مي كردند؛ و آيا نيروهاي مسلح تركيه، در كشور همسايه عمليات سري اجرا مي كنند؟
 

پربیننده ترین خبرها