علاوی از انگلیس فهرست العراقیه را اداره می کند

علاوی از انگلیس فهرست العراقیه را اداره می کند
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 14:25

العالم - ائتلاف دولت قانون، با ابراز شگفتی از اقدام وزیران فهرست العراقیه در واگذاری اختیار استعفای خود به رهبرشان " ایاد علاوی "، آن را به مثابه اهرم فشار بر دولت دانسته و تاکید کرد که علاوی از انگلیس، این فهرست را اداره می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های عراقی اخیرا با انتشار خبری فاش کردند که وزیران فهرست العراقیه در دولت عراق، اختیار استعفای خود را به ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه واگذار کرده اند.
سلمان الموسوی نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق گفت: این اقدام، تنها به مثابه اهرم فشاری بر دولت است. وزیران ائتلاف العراقیه از یک سو امتیازات و اختیارات و حقوق مالی خود را حفظ می کنند و از یک سو در شمار مخالفان دولت می ایستند و این درست نیست.
وی افزود: عجیب ترین رفتار این وزیران واگذاری اختیار استعفای خود به علاوی است و این در حالی است که این شخص اساسا در عراق زندگی نمی کند و اوضاع را از انگلیس تحت کنترل دارد. سئوال این است که آیا آن ها استعفای خود را به او در انگلیس ارسال کرده اند؟
الموسوی تاکید کرد: نخست وزیر عراق در اقدامی مثبت، به آنان مرخصی اجباری داد زیرا نمی توان به خاطر آن ها زندگی مردم را تعطیل کرد.
رسانه های عراقی دیروز از اقدام نوری مالکی نخست وزیر عراق در تعیین پنج وزیر جایگزین به جای وزیران فهرست العراقیه خبر دادند.
اما مشاور رسانه ای کابینه نوری مالکی در گفت و گو با " شفق نیوز " این خبر را تکذیب و تاکید کرد که نوری مالکی هفته گذشته تصمیم گرفت به وزیران فهرست العراقیه مرخصی نامحدود بدهد و در عوض شماری از وزیران را مکلف کرد تا زمان بازگشت اعضای فهرست العراقیه، رسیدگی به امور وزارتخانه های آنان را به عهده گیرند.
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها