نوجوان 14 ساله؛ نخستین شهید سالگرد انقلاب بحرین

نوجوان 14 ساله؛ نخستین شهید سالگرد انقلاب بحرین
پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 - 20:08

منامه (العالم) - عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به شهادت فجیع نوجوان بحرینی در دومین سالگر انقلاب این کشور گفت: "حسین الجزیری" مستقیما" به ضرب گلوله ساچمه ای شلیک شده از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه به شهادت رسیده است.

"عبد المجيد السبع" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: الجزیری اهل همان روستایی است که شهید علی مشیمع نیز ساکن آن بود و وی در آغاز سومین سال انقلاب مردم بحرین، به ضرب گلوله های ساچمه ای نیروهای رژیم آل خلیفه به شهادت رسید.
وی افزود: حسين الجزيري که فقط 14 سال سن داشت، بخش های مختلف بدنش هدف اصابت گلوله های ساچمه ای نیروهای رژیم آل خلیفه قرار گرفت و درمحل تظاهرات به شهادت رسید.
السبع با اشاره به این که مردم بحرین، در انقلاب دوساله خود خواستار کناره گیری رژیم دیکتاتوری از قدرت هستند، افزود: در نتیجه حملات سرکوبگرانه در دو سال اخیر، شماری از مردم شهید و یا زخمی شده اند و همچنان شاهد ادامه اقدامات سرکوبگرانه نیروهای رژیم آل خلیفه در برخورد با تظاهرات کنندگان بحرینی هستیم.
فعال سیاسی بحرینی با تاکید بر این که تظاهرات مردم بحرین برای مطالبه حقوقشان بوده و متوقف نخواهد شد، اظهار داشت: رژیم آل خلیفه از این تجربه درس نگرفته  که مردم هراسی از اقدامات سرکوبگرانه و راهکار امنیتی ندارد.
وی بر اراده راسخ مردم برای ادامه تظاهرات تا زمان دستیابی به حقوق خود تاکید و افزود: بحرینی ها با ادامه تظاهرات خود می کوشند تا حقوقی را که طی چهل سال گذشته از آن محروم بوده اند ، بازپس بگیرند.
عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین افزود: اغلب مناطق این کشور روز پنجشنبه صحنه برگزاری تظاهرات مردمی بود و نیروهای آل خلیفه همچون گذشته با گازاشک آور و گلوله های پلاستیکی به تظاهرکنندگان ، حمله ور شدند.
السبع، رژیم آل خلیفه با اشاره به تلاش برای سرکوب انقلاب مردمی بحرین و درعین حال ادعای گفت وگو با انقلابیون از سوی رژیم گفت: درچنین شرایطی، زمینه برای گفت وگو فراهم نیست.
عضو جمعیت الوفاق تاکید کرد: انقلاب مردم بحرین که 2 سال از آغاز آن می گذرد بی نتیجه نخواهد ماند.
به گفته السبع، تظاهرات مردم بحرین در مقایسه با شروع انقلاب در 14 فوریه دو سال پیش نه تنها محدود نشده بلکه گسترده تر نیز شده است و تا نابودی رژیم آل خلیفه ادامه دارد.
14-10:35
 

پربیننده ترین خبرها