رویدادهای جنوب یمن، نشانۀ ناکامی گفتگوی ملی

رویدادهای جنوب یمن، نشانۀ ناکامی گفتگوی ملی
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 16:11

صنعا، العالم - سخنگوی انجمن مرکزی گروه هاي انقلابي يمن با اشاره به ناکامی دولت منصور هادی در دست یابی به راه حلی شفاف برای بحران این کشور، رویدادهای جنوب یمن را "سیلی زودهنگام" به گفتگوی ملی توصیف کرد.

"علی ناصر البخیتی" در گفت و گو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: هرگاه تصور می کنیم اوضاع یمن در مسیر درست قرار گرفته است، به علت سیاست ها و مدیریت "عبد ربه منصور هادي" رئیس جمهور و ناتوانی وی در دست یابی به راه حلی شفاف برای حل بحران یمن، بلافاصله با رویدادهایی مواجه می شویم که اوضاع را به پله اول باز می گرداند.
وی افزود: دولت هادی برای ایجاد توافق بین مراکز قدرت سنتی تلاش می کند و رئیس جمهور نیز بیشتر سعی دارد نقش یک مصلح را بازی کند تا نقش یک رهبر سیاسی.
البخیتی رویدادهای اخیر جنوب یمن را تاسف آور و "سیلی زودهنگام" به صورت گفت وگوی ملی توصیف کرد و گفت: در این شرایط به ویژه در آستانه انعقاد کنگره گفت گوی ملی نباید کشور شاهد چنین رویدادهایی باشد.
وی رویدادهای جنوب یمن را نتیجه نقص در مدیریت هادی و دولت وفاق ملی و گروه های سیاسی شریک قدرت دانست.
سخنگوی انجمن كل گروه هاي انقلابي يمن با بیان این که در این شرایط نیازی نبود که مراسم تنفیذ هادی برگزار شود، تصریح کرد که وی رئیس جمهوری موقت است که برای مرحله  انتقالی و با توافق - و نه با انتخابات آزاد - روی کار آمده است  و برخی گروه های یمنی در تلاشند با نمایش حمایت از هادی، دیکتاتوری جدید بسازند.
البخیتی درباره حضور علی عبدالله صالح در مراسم تنفیذ و قرار گرفتن وی در کنار هادی گفت: صالح در صدد است به جایگاه خود برگردد و ما می دانیم که برای تحقق این امر چگونه مردم را با اموال غارت شده، جمع می کنند تا با استفاده از آنها به اهداف سیاسی خود برسند.
وی افزود: طرف هایی که این مراسم را در عدن برگزار کردند و به باعث کشته و زخمی شدن ده ها تن از اهالی جنوب شدند، از اموال غارت شده برای تحقق این امر استفاده کردند. بنابراین می توان گفت طرف هایی که بر یمن حکومت می کردند، همچنان بر این کشور حاکمند و این ثابت می کند که رژیم صالح هنوز سرنگون نشده است.
یادآور می شود، یمنی ها سه شنبه گذشته (8 اسفند) در اعتراض به خشونتی که از سوی نیروهای امنیتی علیه هواداران جنبش حراک جنوبی بویژه در شهرهای حضرموت و عدن اعمال می شود، در صنعا تظاهرات کردند.
AM – 27 – 15:57
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها