موشک شیبون300 اسرائیل در دست شورشیان سوری

موشک شیبون300 اسرائیل در دست شورشیان سوری
جمعه 11 اسفند 1391 - 19:22

تسلیحات پیشرفته ساخت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی نقشی مهم در نبردهای سوریه به خصوص نبردهای اطراف دمشق داشته و دارد و شورشیان مسلح به صورت منظم از این تسلیحات اسرائیلی علیه ارتش ملی این کشور استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هر چند سابقه استفاده شورشیان از این تسلیحات به ابتدای درگیری‌های مسلحانه در این کشور باز می‌گردد، اما اکنون شواهد و مدارک بسیاری در مورد استفاده از این تسلیحات وجود دارد.
نشريه الحقيقه درست يكسال پیش يعني 27 ژانويه سال 2012 ميلادي، گزارش ليا ابراموويچ در تل آويو را منتشر كرد كه وي در اين گزارش به نقل از منابع آگاه اسرائيلی در مركز مطالعات امنيتي "هرتزليا" فاش كرده بود که اسرائيل، گروه موسوم به "ارتش آزاد سوريه" را به 15 تا 20 راكت‌انداز ضد زره از نوع "شيبون بی300" مجهز كرده است و اين راكت‌ها از طريق يك هواپيماي ايتاليايي حامل محموله كمك‌هاي انساني براي آوارگان سوري و از طریق مرزهای لبنان وارد سوريه شده است. اين هواپيما در 22 ماه ژانويه سال 2012 ميلادي بنا به درخواست برهان غليون در جريان ديدارش از رم وارد فرودگاه بيروت شد.
 اين گزارش فاش كرد: اين راكت‌ها عملاً در شهر حمص و جبل الزاويه سوريه مورد استفاده قرار گرفت و همان روز تصوير يك خودروي زرهي ارتش سوريه منتشر شد كه با اين نوع راكت هدف قرار گرفته بود.
 
برپايه اين گزارش، در آن روز ما هيچ دليل ملموسي درباره وجود اين موشك‌ها در سوريه - بجز آثار استفاده از آن كه همان خودروي زرهي بود- نداشتيم اما امروز دو دليل داريم، نخست نوار ويدئوي است كه يكي از افراد مسلح را نشان مي‌دهد كه درحال استفاده از آن عليه يك تانك سوري در منطقه "الملتحق الجنوبي" در دمشق است و دومين دليل نيز نوار ويدئوي است كه يكي از افراد مسلح همراه احمد زيدان خبرنگار الجزيره و عضو شبكه القاعده را هفته جاری در ناحيه جوبر در نزديك دمشق نشان مي‌دهد كه از اين سلاح‌ها در اختيار دارد.
نکته مهم در مورد این موشک ها، قرار گرفتن آنها در اختیار اعضای جریان تروریستی جبهه النصره می باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

پربیننده ترین خبرها