اعتراض ديده بان حقوق بشر به اعدام كودكان يمنی

اعتراض ديده بان حقوق بشر به اعدام كودكان يمنی
يکشنبه 13 اسفند 1391 - 11:56

سازمان دیده بان حقوق بشر، اعدام کودکان در یمن را محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر، خبرنگاران و روزنامه نگاران را به حضور در نشستی خبری درباره " اعدام نوجوانان " در یمن دعوت کرد.
دیده بان حقوق بشر از حقوقدانان و روزنامه نگاران دعوت کرد که برای تهیه گزارش جدید درباره اعدام نوجوانان در یمن تحت عنوان " با ما به دیده رحمت بنگرید ، اعدام در انتظار نوجوانان یمنی" حضور یابند.
این نشست مطبوعاتی قرار است فردا (دوشنبه) راس ساعت ده صبح در هتل " تاج سبأ " در صنعا (پایتخت یمن) برگزار شود.
دیده بان حقوق بشر در گزارش خود اعلام کرد " قانون مجازات با اعدام نوجوانان مخالف است، اما در فاصله سال های 2007 تا 2012 ، یمن 15 دختر و پسر نوجوان را که گفته می شود حین ارتکاب جرم زیر 18 سال سن داشته اند ، اعدام کرده است و از دادستانی یمن نیز خواسته شده است که ده ها نفر دیگر از نوجوانان متخلف را دراین کشور اعدام کند.
سازمان دیده بان حقوق بشر دراین گزارش همچنین از رئیس جمهور یمن خواست که فورا حکم اعدام صادر شده برای نوجوانان متخلف را لغو کند.
دراین گزارش همچنین از مسئولان قضایی یمنی خواسته شده است که دست کم تا زمان تشکیل کمیته ای مستقل برای تعیین سن دقیق نوجوانان به طور عادلانه و بی طرف در زمان ارتکاب جرم ، همه اقدامات مربوط به اعدام نوجوانان متخلف یمنی را متوقف کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها