دستگیری نظامی آمریکایی به اتهام همکاری با جبهه النصره

دستگیری نظامی آمریکایی به اتهام همکاری با جبهه النصره
جمعه 9 فروردين 1392 - 10:31

نظامی سابق ارتش آمریکا به اتهام شرکت در جنگ سوریه در کنار گروهک تروریستی "جبهه النصره"، هنگام بازگشت به کشورش دستگیر شد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "اریک هارون" 30 ساله که در سالهای 2000 تا 2003 در خدمت ارتش آمریکا بود، در سوریه با گروهک تروریستی "جبهه النصره" همکاری می‌کرد.
افشای جنایتهای گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه مسئولان آمریکایی را که همواره از مخالفان مسلح در این کشور حمایت کرده‌اند، مجبور کرد برای حفظ وجهه خود این گروهک را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار دهند.
این نظامی سابق ارتش آمریکا، در صورت محکوم شدن با مجازات زندان ابد مواجه خواهد شد.
"توطئه برای استفاده از سلاح کشتار جمعی در خارج از آمریکا" در فهرست اتهام این نظامی سابق قرار دارد.
اریک هارون در ژانویه 2013 وارد خاک سوریه شده بود.
به گفته دادستانی آمریکا، این نظامی سابق توسط عناصر جبهه النصره برای استفاده از آر پی جی آموزش دیده، و او در فیس بوک عکسهایی را از خودش درحالیکه این سلاح و چند نوع سلاح دیگر را در سوریه حمل می‌کرده منتشر کرده است.
از وی همچنین 3 مصاحبه رسانه‌ای در آمریکا منتشر شده که یکی از آنها از طریق شبکه فاکس نیوز بود.
اریک هارون در مارس گذشته در مصاحبه‌ای با عناصر دفتر اف بی آی در کنسولگری امریکا در استانبول، با ابراز تمایل برای جنگ با نظام سوریه در کنار عناصر مسلح،  گفته بود که در کنار عناصر "جبهه النصره" جنگیده است.
در فهرست اتهامات وی همچنین آمده است که اریک هارون در ابتدا در کنار عناصر مسلح موسوم به "ارتش آزاد" جنگیده ولی پس از حمله مشترک به یک پادگان ارتش سوریه، خودروی عناصر "جبهه النصره" را در اختیار داشته است.
نخستین جلسه محاکمه این نظامی سابق آمریکایی دیروز (پنج شنبه) برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها