رهبر اخوان المسلمین مطرح کرد :

معرفی غرب به عنوان عامل برکناری مرسی

معرفی غرب به عنوان عامل برکناری مرسی
جمعه 11 مرداد 1392 - 09:55

العالم - رهبر اخوان المسلمین تحولات سی ام ژوئن را که منجر به برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری شد ، کودتای غرب و رسانه ها علیه اخوان المسلمین ذکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " محمد بدیع " گفت : هنگامی که مردم خود را برای چیدن ثمرات انقلاب 25 ژانویه2011 و دست یابی به دمکراسی آماده می کردند ، کودتا (انقلاب 30 ژوئن) علیه محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر به وقوع پیوست .

بدیع در توضیح علت مخالفت مردم مصر با محمد مرسی گفت : غرب از سیاست استقلال ، آزادیخواهی و تحول ریشه ای که محمد مرسی درپیش گرفته بود ؛ خشمگین بود لذا گروه های داخل مصر و طرف های منطقه ای مخالف دمکراسی اسلامی را که نگران تاج و تخت خود بودند ، علیه مرسی تحریک کرد و غرب و طرف های منطقه ای میلیاردها دلار برای عزل مرسی هزینه کردند.  

بدیع افزود : طرف های داخلی ، منطقه ای و بین المللی توطئه ای را برای عزل مرسی آماده کرده بودند که این توطئه را در روز 30 ژوئن اجرا کردند و خانم " منی مکرم عبید" ( نماینده سابق مجلس شورای مصر) در سخنرانی خود در آمریکا جزئیات این توطئه را فاش کرد.

رهبر اخوان المسلمین مصر درباره توسل به زور و خشونت هشدار داد و از همه مردم خواست که به فعالیت های خود برای دست یابی به آزادی و روی کارآمدن دوباره نظام مشروع (نظام محمد مرسی) ادامه بدهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها