حزب سوسیالیست:تحصن اخوان به زیان مصریها بود

حزب سوسیالیست:تحصن اخوان به زیان مصریها بود
چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 22:56

العالم - دبیرکل حزب سوسیالیست مصر تاکید کرد که تحصن های اخوان المسلمین به مصری ها آسیب رساند و مردم قصد داشتند جمعه آینده برای متفرق کردن آنان، تظاهرات کنند.

"کریمه الحفناوی" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری این تحصن ها، تلاش هایی برای گفت و گو با حزب مصر قدرتمند و حزب النور صورت گرفت و کوشش هایی برای متفرق کردن تحصن کنندگان صورت گرفت به طوری که حتی شیخ الازهر از سه روز پیش تحصن کنندگان را به پایان دادن به تحصن فراخواند.
وی افزود: اما آن ها همه این طرح ها و فراخوان ها را قاطعانه رد می کردند و آن چه را در مصر اتفاق افتاده است، کودتا تلقی می کردند نه خواست مردم و به این ترتیب خواهان بازگشت مرسی، بازگشت قانون اساسی و برگزاری انتخابات پارلمانی بودند.
دبیرکل حزب سوسیالیست خاطرنشان کرد: موتور محرکه وقایع مصر، جبهه نجات یا دیگر جنبش ها نبودند، هر چند این جنبش ها پیش از تظاهرات مردم در 30 ژوئن تاثیرگذار بودند.
الحفناوی گفت: باعث افتخار است که 30 میلیون شهروند مصری در 30 ژوئن به خیابان ها ریختند و در 26 جولای نیز برای پایان دادن به اقدامات تروریست ها بار دیگر به خیابان ریختند، زیرا هم در سینا و هم در تحصن ها گروه هایی مسلح حضور داشتند.
وی تصریح کرد: برخی از گروه ها از 6 آوریل، رویکردهایی بی ثبات و شناخته شده داشتند، گاهی با اخوان المسلمین بودند و گاهی ضد آن ها. مردم مصر از آن زمان به شناسایی گروه هایی که با انقلاب بودند و گروه هایی که تردید دارند پرداخت. بنابراین وقتی شماری از افراد به حمایت از جریانی اسلام نما می پردازند، در صفوف مردم گسست حاصل نمی شود.
الححفناوی با تاکید بر لزوم پایان دادن به تحصن اخوانی ها افزود: گروه های تندرو در جنوب الصعید در چهار استان به فتنه انگیزی پرداختند و کلیساها را آتش زدند و مسیحی ها را کشتند، ادامه فعالیت چنین گروهک های تندرو، پیامدی جز گسترش خشونت در کشور نمی توانست داشته باشد.
وی با بیان این که وزارت کشور از دو روز پیش به ساکنان مناطق اطراف اماکن تحصن هشدار داد که پنجره های خود را ببندند تا از تاثیر خودروهای آب پاش و گازهای اشک آور در امان بمانند، خاطرنشان کرد: وزارت کشور به مردم هشدار داد که جز در صورت نیاز از خانه ها خارج نشوند. به این ترتیب کسانی که ادعا می کنند وزارت کشور برای متفرق کردن تحصن ها هیچ گونه هشداری نداده است، آشکارا دروغ می گویند.

14 - 14:30
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها