نظر نتانیاهو درباره ارتباط طرح روسیه با موضوع هسته‌ای ایران

نظر نتانیاهو درباره ارتباط طرح روسیه با موضوع هسته‌ای ایران
يکشنبه 24 شهريور 1392 - 20:48

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که توافق واشنگتن و مسکو درباره سلاح های شیمیائی سوریه، منجر به انهدام کامل این سلاح ها شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بنیامین نتانیاهو این اظهارات را در آستانه چهلمین سالگرد جنگ سال 1973 اعراب و اسرائیل، در قدس و پیش از دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد.

نتانیاهو گفت: «نتیجه توافق روسیه و آمریکا درباره خلع زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه در آینده معلوم خواهد شد. این توافق آزمونی برای سنجش قدرت جهان درخصوص تعامل با مساله هسته ای ایران است».

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که اسرائیل از قدرت نظامی لازم برای اقناع کشورهای همسایه به امضای توافقنامه صلح برخوردار است.

اظهارات نخست وزیر رژیم اشغالگر در حالی بیان می شود که زرادخانه سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیک این رژیم، به دور از نظارت سازمان های مرتبط بین المللی، هر روز گسترده تر می شود.

طبق توافق انجام شده میان روسیه وآمریکا؛ سوریه باید سلاح های شیمیائی خود را تا نیمه سال 2014 تحت نظارت سازمان ملل، نابود کند.

در همین حال، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه از توافق روسیه و آمریکا استقبال و این توافق را نخستین گام مهم توصیف کرد. فابیوس در کنفرانس خبری مشترک با وانگ یی همتای چینی خود خواستار حل سیاسی بحران سوریه برای پایان دادن به خشونت ها شد. وانگ یی نیز با اشاره به استقبال دولت متبوعش از توافق روسیه و آمریکا گفت: این توافق تنش های سوریه را کاهش می دهد. 

چین و روسیه بیش از دو سال است که مانع اعمال فشار بیشتر بر نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه می شوند و در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از حق وتو برای جلوگیری از تصویب هر قطعنامه ضد سوریه استفاده کرده اند. 

پربیننده ترین خبرها