مالکی: با وجود مشکلات بر اوضاع امنیتی مسلط هستیم

مالکی: با وجود مشکلات بر اوضاع امنیتی مسلط هستیم
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 19:03

نخست وزیر عراق در سخنانی تاکید کرد القاعده خون ملت عراق را بدون فرق گذاشتن میان سنی و شیعه به زمین می ریزد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نوری مالکی که برای سفری رسمی به آمریکا رفته است در این سخنان با اشاره به این مساله تاکید کرد: القاعده با استفاده از اختلافات منطقه ای و بین المللی، ساز وکارش را پیشرفته ساخت.  
وی در این سخنرانی که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد با بیان این مهم که ما از ایده اعتدال در برابر افراط گرایی در منطقه حمایت می کنیم، گفت: انکار نمی کنیم که عراق دچار مشکل است اما این مشکلات تحت کنترل است.
نخست وزیر عراق در ادامه به مسایل مهم منطقه ای اشاره کرد و با بیان اینکه نسبت به احتمال پیروزی سازمانهای تروریستی در سوریه و انفجار اوضاع در این کشور هشدار می دهیم، گفت: لذا نباید اجازه دهیم القاعده در سوریه پیروز شود و تروریسم به عراق بازگردد، ما پشتیبان مردم سوریه در زمینه تحقق اهدافش هستیم.
مالکی همچنین خسارت هایی که تروریسم کور بین المللی به عراق وارد کرده، برشمرد و در ادامه یادآور شد: ما خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم هستیم.
این مقام ارشد عراقی سپس هدف اصلی القاعده که روند توقف سیاسی در عراق است را مورد اشاره قرار داد و گفت: القاعده از خلاء به وجود آمده پس از انقلاب های عربی برای هدف قراردادن ملت عراق سوء استفاده کرد.
نخست وزیر عراق به پیشرفت های اقتصادی کشورش هم اشاره کرد و یادآور شد که تروریسم کور نمی تواند این کشور را از پیشرفت در مسیر تعیین شده بازدارد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها