حمله به مسیحیان سوری به دستور شاهزاده سعودی

حمله به مسیحیان سوری به دستور شاهزاده سعودی
شنبه 16 آذر 1392 - 12:02

دستگاه اطلاعات و امنيت عربستان سعودي به ریاست "بندر بن سلطان" دستور آماده باش 3 هزار فرد مسلح برای حمله به شهر مسیحی نشین "صيدنايا" را صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نزدیک به مخالفان سوری به سایت سوری "الحقيقه" گفته اند، دو گروه وهابي تروريستي موسوم به "جنبش احرار الشام" و "حركه تحرير الشام" با كمك گروهك تروريستي "جبهه النصره" و برخي ديگر از گروه هاي تروريستي به دستور دستگاه اطلاعات و امنيت عربستان سعودي به ریاست بندر بن سلطان حدود 3 هزار فرد مسلح را براي حمله به شهر مسيحي نشین صيدنايا در منطقه "القلمون" جمع آوری کرده اند.

بيشتر اين افراد از شهرهاي «النبك» و «دير عطيه» در اطراف صيدنايا، جمع آوری شده اند.

صيدنايا، در 45 كيلومتري شمال دمشق، پس از شهر "معلولا" دومين شهر مسيحي نشین سوريه است. اين شهر به داشتن عبادتگاه هاي قدیمی از جمله "دیر صيدنايا" معروف است كه پیش از آغاز جنگ در سوریه از مهمترین مناطق گردشگری در سوریه به شمار می آمد.

سایت "الحقيقه" می گوید 80 درصد از ساکنان صیدنایا برای مقابله با این گروه های تروریستی مسلح شده و در حالت آماده باش برای دفاع قرار گرفته اند.

پیش از این نیز اخباری درباره دستور سازمان اطلاعات عربستان برای حمله به معلولا و "غوطه شرقي" در حومه دمشق منتشر شده بود.

اخیرا تروریست های سوری با حمله به شهر معلولا، عبادت گاه ها و آثار باستانی این شهر را تخریب و چند تن از راهبه های آن را ربوده و به مکانی دیگر منتقل کردند.

پربیننده ترین خبرها