عشیره "العلوانی" خواهان محاکمه وی شد

عشیره
دوشنبه 9 دی 1392 - 20:59

العالم - قبیله "العلوانی" نماینده بازداشت شده عراقی، ضمن اعلام برائت از این نماینده، خواهان محاکمه وی به اتهام خروج از قانون شد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در عراق، دولت نوری مالکی هر چند به عقیده کارشناسان دیر هنگام اما تصمیمی شفاف در خصوص برچیدن چادرهای تحصن کنندگان در استان الانبار که به مکانی امن برای افراد مسلح تبدیل شده، اتخاذ کرد.

وی با اشاره به این که امروز بعد از ظهر(دوشنبه) مهلت دو روزه دولت به تحصن کنندگان استان الانبار پایان می یابد، گفت: بسیاری از بازداشت شدگان شهر الانبار اعتراف کرده اند که از طریق همین چادرها به سلاح و مواد منفجره دست یافته اند.

خبرنگار العالم می افزاید: قبایل الانبار کار برچیدن چادرهای تحصن کنندگان را آغاز کرده اند؛ اما برخی افراطیون و گروه های تروریستی مخالف برقرای آرامش و آشتی بین اهالی الانبار و دولت، برای ادامه تنش ها تلاش می کنند.

وی به اشاره به کشته و زخمی شدن چند نیروی امنیتی عراقی در نزدیکی میدان محل تحصن، خاطرنشان کرد: در عمل می توان گفت که میدان تحصن برچیده شده و بعد از درگیری های الکرمه، آرامش همراه با احتیاط بر فلوجه و مناطق اطراف آن حاکم شده است.

خبرنگار العالم تصریح کرد: به استثنای درگیری های مختصر در شمال رمادی، امروز این منطقه آرام بوده و انتظار می رود درگیری های مختصر نیز با پایان یافتن موضوع چادرهای تحصن کنندگان، پایان یابد.

 اغلب سران قبایل و گروه های سیاسی الانبار حمایت خود را از دولت عراق اعلام و برخی نیز برای مشارکت در مبارزه علیه تروریسم اعلام آمادگی کرده اند و نمایندگان مجلس اعلا و جریان صدر و گروه های کُرد نیز از اعزام نیروهای پیشمرگ برای کمک به ارتش عراق خبر داده اند.

 اجماع ملی شفافی در عراق در خصوص برخورد با تروریست ها بوجود آمده و تنها تعداد اندکی از نمایندگان فهرست العراقیه، خواهان عقب نشینی ارتش و باقی ماندن تحصن کنندگان در میدان های تحصن هستند.

خبرنگار العالم می افزاید: حتی سران قبایل حردان العلی، الشوکه، دلیم، جبور و البوفراج که با قاطعیت از تحصن ها حمایت می کردند اینک تغییر موضع داده اند و شیخ عشیره العلوانی نیز ضمن اعلام برائت از این نماینده، خواهان محاکمه وی به علت خروج از قانون شده است.

KH-30-14:35

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها