طرح سوریه برای حضور در نشست ژنو 2

طرح سوریه برای حضور در نشست ژنو 2
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 07:54

دولت سوریه با طرحی هفت ماده ای جهت حضور در ژنو 2 به شهر مونتروی سوییس می رود، طرحی که برخی از مفاد آن منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیپلمات های ورزیده سوری طرحی هفت ماده ای را برای قرار گرفتن در دستور کار نشست ژنو 2 با خود به کشور اروپایی سوییس خواهند برد که این طرح مخالفان را در موضع بسیار بدی قرار خواهد داد.

این طرح که گفته می شود هفت بند مجزا دارد و هر یک از آنها در بر گیرنده یکی از خواست های مردم، دولت و ارتش سوریه است بسیار هوشمندانه طراحی شده است. بر اساس گزارش منابع خبری، سه بند از طرح مذکور به قرار ذیل است:

1- پیشنهاد آتش بس در حلب. طرحی که که معلم از مسکو آن را اعلام کرد. در واقع ارائه این طرح آشفتگی بسیاری در اردوگاه مخالفان به وجود آورده و کری از آن به عنوان حقه‌بازی طرف سوری یاد کرده است. مشخص است که حلب و مناطق اطراف آن جولانگاه گروه‌های مسلح مخالف، تکفیری و تروریست‌ها از همه مناطق است و توافق در این مورد بسیار سخت است. چرا که عدم پذیرش آن توسط مخالفان آنها را گروهی جنگ‌طلب معرفی خواهد که نمی‌خواهند مشکلات مردم پایان بیابد و این اندک پایگاه مردمی باقی مانده را از آنها خواهد گرفت، پذیرش آن نیز گروه‌های مسلح مانند جبهه الاسلامیه و جیش المجاهدین را در برابر گروه‌های تندروتری مانند داعش و جبهه النصره به عنوان خیانتکار معرفی خواهد کرد.
2- عدم پذیرش مطلق هر سخنی که در مورد اختیارات و آینده رییس جمهور سوریه باشد. این مساله از طرف نظام سوریه و متحدانش، امری داخلی است که بدون دخالت خارجی باید به آن رسیدگی شود.
3- تلاش برای انتقال دور بعدی گفت‌گوها به داخل سوریه با این رویکرد که ژنو2 آخرین نشست در نوع خودش در خارج خواهد بود.

به گزارش العالم، پذیرش این سه بند برای مخالفان بسیار سنگین خواهد بود و رد کردن آن نیز هزینه های بسیاری برای آنها خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها