پایان نشست مشترک هیأت سوری و نمایندگان مخالفین

پایان نشست مشترک هیأت سوری و نمایندگان مخالفین
چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 16:29

دور تازه نشست مشترک میان هیأت سوری و نمایندگان مخالفین در ژنو، دقایقی پیش (عصر چهارشنبه) پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این نشست که با حضور اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل برگزار شد، هیأت سوری بر اولویت اجرای بند مربوط به مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد.

بنا بر این گزارش، نمایندگان دولت سوریه در این جلسه تاکید کردند که پیش از توافق بر اجرای بند مربوط به مبارزه با تروریسم، نمی توان بررسی بندهای دیگر را آغاز کرد و اصرار مخالفان بر پیشبرد همزمان گفتگو در باره موضوع تروریسم و حکومت انتقالی و دولت فراگیر، سخنی بیهوده است که مانع رسیدن به توافق خواهد شد.

هیأت سوری در عین حال تاکید کرد که در جریان دور تازه نشست ها، نمایندگان مخالفین موضوع شورای انتقالی را مطرح کردند و ما هم بدون اعتراض، به گفته های آنان گوش دادیم و سپس بررسی بند مربوط به مبارزه با تروریسم آغاز شد.

یادآور می شود، دور تازه نشست دوجانبه هیات اعزامی از سوی دولت سوریه و مخالفین در ژنو، از دیروز و "بدون وجود دستور جلسه مشخص" آغاز شده است و در حالی که هیأت سوری بر موضوع  مبارزه با تروریسم تاکید دارد، مخالفان همچون گذشته بر تشکیل شورای انتقالی با اختیارات کامل اصرار می کنند.

ابراهیمی پس از نشست دیروز (سه شنبه) گفت: آغاز دور تازه با دشواری همراه بود و پیشرفت قابل توجهی حاصل نشد.

روزنامه سوری الوطن امروز نوشت: در نشست روز گذشته، نمایندگان مخالفین بخش عمده ای از وقت جلسه را به تلاش بیهوده برای نفی حضور گروه های تروریستی در سوریه گذراندند تا دولت را در زمینه تمامی اتفاقات و وقایع، مقصر وانمود کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها