تحریک عشایر در مرز عراق و سوریه با ورود داعش به "بوکمال"

تحریک عشایر در مرز عراق و سوریه با ورود داعش به
يکشنبه 24 فروردين 1393 - 12:01

درگیری های سنگین گروه‌های تروریستی "داعش" و "جبهه النصره" در شهر مرزی بوکمال، خطر ورود عشایر مرز نشین به این درگیری‌ها را تقویت کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حمله گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) به شهر مرزی "بوکمال" در منطقه دیرالزور در دو روز گذشته برای گرفتن کنترل آن از دیگر گروه‌های تروریستی به ویژه "جبهه النصره" شدت اختلافات بین عشایر منطقه را تقویت کرده است.
سایت روزنامه لبنانی "السفیر" با هشدار درباره خطر نبردی سنگین تأکید کرد که این امر ممکن است باعث تشدید آتش بحران سوریه شود و به سمت کشور عراق - با توجه به پیوندهای خویشاوندی عشایر مرزی دو کشور- گسترش یابد و همچنین باعث حضور گروه داعش در دو سوی مرز شود.
یک منبع محلی درباره تلفات حمله گروه داعش به شهر بوکمال برای خارج کردن کنترل آن از جبهه النصره گفت: اکثر کشته ها از جبهه النصره و تیپ القادسیه و عمر مختار هستند و بعد از عقب نشینی آنها، عناصر داعش در منطقه صنعتی در سه کیلومتری مرکز شهر بوکمال مستقر شدند؛ که خطر جنگ عشایری آن را تهدید می کند؛ زیرا بین برخی عشایر این شهر که به جبهه النصره و داعش و ارتش آزاد گرایش دارند، شکاف و چند دستگی ایجاد شده است، و بعد از افزایش خشونت و سرقت موج انتقام جویی، بین آنها شدت گرفته است.
اطلاعات حاکی است که روستای "القوریه" بویژه با توجه به شکاف و اختلافات برخی عشایر، به گروه داعش نخواهد رسید، زیرا اکثریت اهالی از عشیره القرعان هستند که با عشیره العقیدات ائتلاف دارند و اکثر آنها به هم پیمانی با جبهه النصره مشهورند.
یک منبع محلی در روستای القوریه این مسئله را درگفت و گو با روزنامه السفیر تایید کرد و گفت: بسیاری از چهره های سرشناس شهر بوکمال اقدام گروه القعقاع در بیعت با گروه داعش را رد می کنند، و برخی از آنها به فرمانده این گروه ضرب الاجل داده اند که با دوستان داعشی خود این شهر را ظرف 24 ساعت ترک کند؛ این وضعیت حاکی است که شهر بوکمال چه بسا درآستانه دور جدیدی از خشونت باشد و این شهر را در دریای اختلافات عشایر غرق کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها