استیضاح وزیر تونسی به‌خاطر ورود گردشگران صهیونیست

استیضاح وزیر تونسی به‌خاطر ورود گردشگران صهیونیست
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 16:15

وزیر گردشگری تونس به علت دادن مجوز صدور روادید ورود برای شصت و یک تبعه "اسرائیل" استیضاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نمایندگان مجلس موسسان تونس قصد دارند وزیر گردشگری این کشور را به علت دادن مجوز به شصت و یک اسرائیلی برای ورود به این کشور، استیضاح کنند.

روزنامه البیان چاپ امارات، امروز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دولت موقت تونس به رهبری مهدی جمعه، این روزها با آزمونی جدی رو به رو است، زیرا نمایندگان مجلس ملی موسسان برای استیضاح "آمال کربول" وزیر گردشگری و "رضا صفر" مسؤول امور امنیتی در وزارت کشور تونس، به علت دادن مجوز به شصت و یک گردشگر اسرائیلی برای ورود به این کشور طوماری تهیه کرده اند و شماری نیز خواهان سلب اعتماد از این دو شده اند.

پیش بینی می شود روند جمع آوری امضا برای استیضاح از سوی نمایندگان امروز دوشنبه نیز ادامه یابد. تا کنون هفتاد و سه نماینده این طومار را امضا کرده اند.

شماری از نمایندگان نیز دادن رای عدم اعتماد را به این دو وزیر به علت انجام «اشتباهی بزرگ» را خواستار شدند. فیصل الجدلاوی -یکی از نمایندگان- گفت: «ورود شصت و یک اسرائیلی به تونس با روادید وزارت کشور و پذیرش آنان از سوی وزارت گردشگری نوعی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محسوب می شود».

البیان نوشت: ده ها گردشگر اسرائیلی برای گردشگری و حضور در مراسم مذهبی معبد الغریبه در جزیره جربه (پانصد کیلومتری جنوب شرقی پایتخت) وارد تونس شدند. تونس تلاش می کند موسم گردشگری را با موفقیت سپری کند تا بتواند از وضعیت وخیم اقتصادی و مالی خارج شود.

کربول وزیر گردشگری تونس نیز گفته که قصد دارد ورود هفت میلیون گردشگر را به این کشور تضمین کند. این درحالی ست که ناظران، بر سلطه یهودیان بر آژانس های مسافرتی گردشگری در غرب و رسانه های وابسته به این زمینه تاکید می کنند.

پربیننده ترین خبرها