تظاهرات فلسطینی ها در قدس به خاک وخون کشیده شد

تظاهرات فلسطینی ها در قدس به خاک وخون کشیده شد
جمعه 3 مرداد 1393 - 12:09

العالم - نظامیان رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از شکل گیری انتفاضه سوم در کرانه باختری، چهار نفر را در قدس کشته و دستکم 150 تن را زخمی کردند.

به گزارش خبرنگار العالم از قدس، منابع بیمارستانی اعلام کردند که چهار تن از زخمی ها، از ناحیه سر و سینه مورد اصابت قرار گرفته اند و به همین سبب حال آن ها وخیم است.

در این میان، ده ها تن از تظاهر کنندگان نیز به سبب استنشاق گاز اشک آور، دچار حالت خفگی شده بودند.

نظامیان صهیونیست، برای متفرق کردن شمار زیادی از فلسطینی هایی که سعی داشتند به پست ایست بازرسی قلندیا نزدیک شوند، گلوله های جنگی و گاز اشک آور شلیک کردند. تظاهر کنندگان نیز با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به آن ها پاسخ گفتند.

تظاهرات گسترده فلسطینی ها، در پاسخ به فراخوان "48 هزار فلسطینی" برگزار شد. تظاهرکنندگان سعی داشتند برای یاری مردم مظلوم غزه بیشترین تعداد از فلسطینی ها را بسیج کنند تا بتوانند از اردوگاه الامعری در رام الله به قدس برسند و بر فلسطینی بودن این شهر تاکید کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه پست ایست بازرسی قلندیا را که جدا کنندۀ رام الله از قدس است، مسدود کرد تا جلوی شکل گیری انتفاضه سوم فلسطینی را بگیرد.

همزمان با روز جهانی قدس نیروهای اشغالگر با افزایش توان نظامی خود در قدس تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از تظاهرات وراهپیمایی های فلسطینی ها به کار گرفته اند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها