صحنه‌هایی از درگیری صهیونیستها با مردم فلسطین در قدس

شنبه 11 مرداد 1393 - 12:42

مردم فلسطین، با تظاهرات در خیابان های قدس اشغالی، جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را به شدت محکوم کردند.

"خضر شاهین" خبرنگار شبکه العالم از قدس گزارش داد، نظامیان رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از شکل گیری انتفاضه سوم در قدس، به سمت فلسطینی ها بمب های صوتی و گلوله های پلاستیکی شلیک و شماری از آنان را بازداشت کردند.

"عزام الهشلمون" وکیل فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: آن چه در غزه می گذرد، از کشتار کودکان گرفته تا پیکر شهدایی که هنوز زیر خروارها آوار باقی مانده است، همگی جنایت هایی وحشتناک هستند و ما این جنایات را محکوم می کنیم.

وی افزود: ملت فلسطین ملتی واحد و یکپارچه است، ما با مردم غزه یک خانواده ایم، خونمان یکی است، بنابراین واکنشمان در قدس و کرانه باختری هم یکی است، همه ما برای نجات مردممان در غزه به پا خاسته ایم.

خبرنگار العالم تأکید کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی سعی کردند از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی جلوگیری کنند، اما فلسطینی ها با اصرار و پافشاری در برگزاری نماز جمعه، در خیابان های اطراف مسجد الاقصی جانماز انداختند، و برای نجات مردم غزه از چنگ دشمن اشغالگر و تروریست صهیونیستی دعا کردند.

یکی از ساکنان قدس که در این مراسم شرکت کرده بود، به خبرنگار شبکه العالم گفت: قدس تحت محاصره است؛ رژیم صهیونیستی در حال یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی است، روز جمعه تعداد سربازان صهیونیست در منطقه بیش از تعداد نمازگزاران فلسطینی بود؛ آن ها جلوی ورود فلسطینی هایی را که کمتر از 50 سال دارند، می گیرند.

"ناصر الهدمی" دبیرکل کمیته قدس نشینانِ مخالف تخریب خانه ها در قدس، در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: این ششمین هفتۀ متوالی است که نظامیان صهیونیست، ما را از نماز گزاردن در مسجد الاقصی باز می دارند.

وی افزود: آن ها هیچ چیز را رعایت نمی کنند، نه حق ما، نه قانون و نه هیچ چیز دیگری را رعایت نمی کنند. آن ها فقط به یهودی سازی مسجد الاقصی می اندیشند و ما به آن ها می گوییم که به هیچ وجه چنین چیزی را نمی پذیریم.

2-05:43
26

پربیننده ترین خبرها