تصاویر اختصاصی از عملیات ارتش سوریه در حومه حمص

سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:24

ارتش سوریه در حمله به مواضع تروریست‌ها در حومه حمص و دمشق شماری از افراد مسلح را به هلاکت رساند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبكه العالم روز سه شنبه گزارش داد؛ ارتش سوريه در کمینی برای داعش در شهرک المخرم واقع در حومه حمص شماری از تروریست ها را به هلاکت رساند و زخمی کرد. در جوبر نیز عمليات ارتش سوريه ادامه يافت و نيروهاي زميني پيشروي محسوسي در چند محور داشتند.

ارتش در حومه درعا در جنوب اين كشور نيز عمليات خود را گسترش داد. اين اقدام بعد از دريافت اطلاعاتي درخصوص تحركات تروریستها براي ايجاد ارتباط بين درعا و منطقه مرزی القنيطره واقع در جولان صورت گرفت.

درهمين راستا، ارتش سوريه مقر تروریستها در شهرك داعل را هدف قرار داد كه در جريان آن شماري از عناصر گروههاي تروريستي النصره و جبهه اسلامي كشته يا زخمي شدند.

واحدهاي توپخانه ارتش سوريه نيز محل تجمع عناصر مسلح در شهر انخل را هدف قرار داد.

ارتش سوريه در محله جوبر در ريف دمشق نيز پيشروي قابل توجهی داشت و يك انبار سلاح و مهمات را نزديك ميدان المناشير منهدم كرد.

اين امر باعث فروپاشي خطوط پشت جبهه افراد مسلح از محور مسجد جامع طيبه و كنترل نيروهاي ارتش بر برخي مواضع استقرار عناصر مسلح شد.

منابع نظامي سوريه همچنين به كشته و زخمي شدن چندین نفر از عناصر مسلح از جمله اتباع كويتي و فلسطيني در این درگیری ها اشاره كردند.

سرتيپ بازنشسته "ثابت محمد" از كارشناسان نظامي سوري به خبرنگارالعالم گفت: يگان هاي ارتش بلوك هاي اصلي ساختمانهاي مشرف بر پل زملكا را به كنترل درآورده، و چند شبكه از تونل هاي مهم عناصر مسلح را منهدم كردند.

وی افزود: عناصر مسلح از اين تونل ها براي تردد و امدادرساني از زملكا به عربين و كفربطنا استفاده مي كردند.

به گفته منابع نظامي، ارتش سوريه در حومه شرقي دمشق نيز درعملياتي ويژه بخشي از يك تونل در شهر عدرا را منهدم كرد.

همزمان واحدهاي توپخانه ارتش سوريه محل تجمع عناصر مسلح درمنطقه الزبداني را همزمان با درگيري هاي پراكنده در منطقه قلمون گلوله باران كردند.

شماري از عناصر مسلح گروه تروريستي جيش الاسلام نيز در جريان درگيري شديد با ارتش سوريه در منطقه داريا از پا در آمدند.

ارتش سوريه دربيشتر ميدان هاي نبرد درحال پيشروي است، و تروریستها به ويژه در محله جوبر نزديك دمشق زير ضربات ارتش درحال تضعيف شدن هستند، كه اين امر از كاهش تهديدهاي تروريستي در نتيجه تداوم عمليات نظامي در غوطه دمشق حكايت دارد.

2-07:35

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها