کارشکنی صهیونیستها در مراسم آغاز سال تحصیلی غزه

کارشکنی صهیونیستها در مراسم آغاز سال تحصیلی غزه
يکشنبه 23 شهريور 1393 - 19:09

رژیم صهیونیستی از سفر "خوله الشخشیر" وزیر آموزش و پرورش فلسطین برای آغاز کردن سال تحصیلی جدید در نوار غزه و بازدید از مراکز آموزشی و مدارس تخریب شده با مشارکت مقامات آنروا جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزرات آموزش و پرورش عالی فلسطین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از ورود "خوله الشخشیر" وزیر آموزش و پرورش فلسطین برای افتتاح سال تحصیلی جدید در نوار غزه و بازدید از مراکز آموزشی و مدارس تخریب شده این منطقه جلوگیری کرده است.

الشخشیر قرار بود با مسئول آموزش آژانس بین المللی امدادرسانی به آوارگان فلسطینی بازدیدی مشترک از وضعیت مدارس غزه داشته باشند و سال تحصیلی جدید در غزه را با 2 هفته تاخیر افتتاح کنند.

این وزراتخانه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: این اقدامی زشت و ظالمانه علیه فرایند آموزش در غزه است. اقدامات صهیونیست ها همچنین نقض آشکار پیمانهای بین المللی است که برحق آموزش به عنوان حقوق اولیه انسانی تاکید دارند.

این وزارتخانه ازهمه نهادهای حامی حق آموزش خواست از اقدامات اشغالگران و سیاستهای این رژیم در نادیده انگاشتن ملت  فلسطین و مبارزه با آموزش فلسطینی ها جلوگیری کنند و فرآیند آموزش از مهم ترین اصول تحول و توسعه جوامع و رشد آنها دانست.

سال تحصیلی جدید در نوار غزه پس از حدود دو هفته تعطیلی ناشی از جنگ 51 روزه اسرائیل صبح روز یکشنبه آغاز شد.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین گفت: نیم میلون دانش آموز دختر و پسر ساکن در نوارغزه امروز به مدارس دولتی و وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهجویان سازمان ملل عزیمت کردند.

این وزارتخانه در بیانیه ای بر آمادگی مدارس برای استقبال از دانش آموزان تاکید کرد.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد هفته های اول سال تحصیلی برای تخلیه روانی دانش آموزان از شرایط جنگی است و به این منظور کارگاه هایی برای مدیران و معلمان درباره نوع برخورد با دانش آموزان برگزار خواهد شد.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد اقدامات خرابکارانه و بمباران های رژیم صهیونیستی به 142 مدرسه خسارتهای کلی وارد کرده است به گونه ای که برای سال تحصیلی جاری مناسب نیست و 119 مدرسه دیگر نیز خسارتهای جزئی دیده اند.

آنروا امروز اعلام کرد که در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه ،حدود 10 هزار کودک فلسطینی را از مدرسه محروم شده اند.

پربیننده ترین خبرها