گزارش اختصاصی العالم از تونس؛

خیز هواداران دیکتاتور تونس برای ریاست جمهوری + فیلم

سه شنبه 25 شهريور 1393 - 15:30

خبرنگار العالم از تونس از خیز برخی سران و هواداران حکومت دیکتاتوری سرنگون شده این کشور، برای به دست گرفتن کرسی ریاست جمهوری تونس در انتخابات آتی خبر داد.

خبرنگار العالم روز شنبه از تونس گزارش داد: خبرها از فهرست گسترده ای از هواداران زین العابدین بن علی دیکتاتور سرنگون شده تونس، پس از بازگشت برخی از سران و نامزدی آنان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.

وی افزود: مراسم استقبال از "منذر الزنایدی" یکی از وزیران حکومت سرنگون شده بن علی در بازگشت از پاریس، واکنش های ضد و نقیضی را در میان مردم تونس در پی داشته است. الزنایدی قصد دارد به فهرست نامزدهای وابسته به رژیم سابق بپیوندد.
کارشناسان سیاسی، بازگشت اعضای وابسته به حکومت بن علی به عرصه سیاسی و نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را نتیجه مشکلات دولت در مرحله انتقالی و اشتباهات سه دولت روی کار آمده پس از انقلاب تونس برمی شمرند.
"بدرالدین عبدالکافی" عضو شورای مشورتی جنبش النهضه روز سه شنبه در گفت و گو با العالم خاطرنشان کرد: چهره های قدیمی وابسته به حکومت سابق تلاش می کنند با سوء استفاده از شرایط دشوار مرحله انتقالی و اشتباهات صورت گرفته از سوی برخی افراد، باردیگر کشور را متشنج و درگیریهای سیاسی را از سر بگیرند.
براساس نظرسنجی های اخیر، قائد السبسی، نخست وزیر پیشین، و کمال مرجان، وزیر خارجه سابق تونس، بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تونس دارند.
در همین حال دادستانی تونس اعلام کرد: تحقیقات درباره اتهام الباجی قائد السبسی، نخست وزیر سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری تونس درخصوص تلاش افرادی در حزبش برای ترور وی را آغاز کرده است.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری تونس روز دوم آذرماه ( 23 نوامبر) آینده برگزار شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها