هزینه 2.5 میلیارد دلاری اشغالگران در تجاوز علیه غزه

هزینه 2.5 میلیارد دلاری اشغالگران در تجاوز علیه غزه
سه شنبه 25 شهريور 1393 - 21:41

العالم - یک تحلیگر سیاسی صهیونیست می گوید جنگ ارتش این رژیم علیه حماس در نوار غزه، نواقص ارتش را برملا کرد و برای خزانه صهیونیست ها 8.6 میلیارد شِکِل ( حدود 2 میلیارد و 460 میلیون دلار) هزینه داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "آموس هرئیل" امروز سه شنبه در مقاله ای در روزنامه هآرتص نوشت: جنگ با حماس از مشکلاتی اصلی در ارتش اسرائیل و به ویژه در نیروهای زمینی پرده برداشت. این جنگ اشکالات سیستم آموزشی و آماده سازی نظامیان، کمبود تجهیزات و اشتباهات طرح های نظامی را نشان داد.

وی افزود: ارتش اسراییل همزمان از نیروی هوایی و توپخانه ای که در اختیار داشت، به میزان انبوهی استفاده کرد.

تحلیلگر صهیونیست با اشاره به درخواست دستگاه امنیتی برای افزایش بودجه، نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر نیز گفته است به میلیاردها شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) بودجه برای دستگاه امنیتی نیاز دارد.

هرئیل اظهار کرد: بحث و جدل تنها در مورد هزینه های مستقیم جنگ نیست، ارتش اسراییل به سبب کمبود تجهیزات خواسته است 11 میلیارد شِکِل به بودجه دستگاه امنیتی افزوده شود، اما بهتر است قبل از تعیین میزان بودجه ابتدا تعیین کنیم که ما خواهان چه ارتشی هستیم.

وی تاکید کرد: واقعیت های متغیر منطقه ای مستلزم تجهیزات بسیاری برای ارتش اسراییل است، تجهیزاتی که برخی از آنها هزینه کلانی دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها