چه کسانی در مذاکرات یمن کارشکنی می کنند؟

چه کسانی در مذاکرات یمن کارشکنی می کنند؟
جمعه 28 شهريور 1393 - 17:22

صنعا (العالم) ـ عضو شوراي سياسي جنبش انصار الله يمن گفت: هرگاه پيشرفتي در مذاكرات جاري ميان انصارالله و نيروهاي حاكم به دست مي آيد، برخي نيروهاي "فاسد" احساس خطر و تلاش می کنند در برابر مذاکرات مانع تراشی کنند.

محمد ناصر بخيتي، روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: هرگاه تفاهمي از طريق مذاكره ميان انصار الله و دولت يمن، به دست مي آيد، گروه هايي كه از فساد كنوني بيشترين بهره را مي برند احساس خطر مي كنند.
بخیتی گفت: به همین دلیل این گروه ها عبدربه منصور هادي، ریيس جمهور يمن، و برخي كشورها را براي خودداري از موافقت با خواسته هاي مردم تحت فشار قرار مي دهند.
وي افزود: در نتيجه اين فشارها، دولت تيم مذاكره كننده خود را تغيير داد و زماني كه تيم مذاكره كننده براي مذاكره با جنبش انصارالله به صعده رفت و پيشرفت هایی حاصل شد، نيروهاي فاسد احساس خطر كردند و دست به تنش آفرینی زدند.
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد، تنش آفرینی این گروه ها براي اولين بار در روستاي قابل در نزديكي صنعا اتفاق افتاد اما كميته هاي مردمي و اهالي منطقه با اين توطئه مقابله كردند.
وی با اشاره به نقش منفی سرلکشر علی محسن الاحمر در تنش های یمن اظهار داشت: در درگیری های روستای قابل نيروهاي تيپ يكم زرهي وابسته به الاحمر نیز با ارسال نیرو و ایجاد استحكامات نظامي تنش ها را در این منطقه تشدید کرد.
بخيتي در عین حال تصریح کرد: بيشتر كساني كه در عمليات نظامي شركت كردند از سربازان تيپ يكم زرهي نبودند. بلكه غالب آنها از شبه نظامياني بودند كه در دانشگاه الايمان وابسته عبدالمجيد الزنداني آموزش ديده بودند.
وي خاطرنشان كرد: دانشگاه الايمان، در كنار اردوگاه تيپ یکم زرهی وابسته به الاحمر واقع شده و حتي بین ساختمان های محل استقرار آنها يك دروازه داخلي وجود دارد که آنها را به هم ربط می دهد.
بخیتی گفت: بسیاري از افراد مسلح در داخل این دانشگاه تربيت مي شوند و سپس به اردوگاه تيپ يكم انتقال يافته و با پوشيدن لباس نظامي وارد صحنه سركوب مردم شدند.
اين عضو ارشد انصار الله افزود: پيشرفت بزرگي در مذاكرات به چشم مي خورد. اما هرگاه پيشرفتي در مذاكرات به دست مي آيد نگراني ها درباره تنش آلود شدن اوضاع افزايش مي يابد. زيرا يكي از خواسته هاي مردم كه انصارالله نيز بر آن تأكيد دارد، برچیدن فساد در يمن است كه بيش از 63 سال ريشه دارد.
وي گفت: نيروهاي فاسد مي خواهند مردم يمن را كه از فقر، گرسنگي و بيماري ها رنج مي برند، بر سر دو راهي پذيرش شروطشان يا ایجاد تنش امنيتي قرار دهند.
بخيتي تأكيد كرد: جنبش انصار الله براي جنگ تلاش نمي كند و بر اين باور است كه مردم يمن چاره اي جز انتخاب يكي از دو گزينه ريشه كن کردن فساد و یا از دست دادن دستاوردهای انقلاب شان ندارند.

9/19- TOK
 

پربیننده ترین خبرها