النصره به فتوای مفتی سابق عربستان استناد کرد

النصره به فتوای مفتی سابق عربستان استناد کرد
يکشنبه 6 مهر 1393 - 21:31

گروهک تروریستی "جبهه النصره" شاخه تشکیلات القاعده در سوریه، با استناد به فتاوای مفتی سابق عربستان درباره کمک مسلمانان به "کفار" در جنگ علیه گروه دیگری از مسلمانان، این اقدام را کفر می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در صفحه جبهه النصره در پایگاه اجتماعی تویتر آمده است، شیخ عبدالعزیز بن باز (مفتی سابق عربستان) می گوید: علمای مسلمان اتفاق نظر دارند که هر کس به کفار در جنگشان علیه مسلمانان هر نوع کمکی نماید، مانند آنها کافر است و این امر در صفحه 274 از جلد اول کتاب "مجموع الفتاوی" ذکر شده است.

این گروهک در پیام دیگری در صفحه تویتر خود می نویسد: بن باز همچنین گفته است که هیچ گونه کمکی به کفار حربی جایز نیست و با استناد به آیه (ومن یتولهم منکم فهو منهم)؛ هر کس به آنها در مقابل مسلمانان کمک کند، اصول اسلام را زیر پا گذاشته است.

یادآور می شود جبهه النصره و سایر گروههای به اصطلاح "اسلامگرا" و افراطی در سوریه از ایفای نقش برخی از کشورهای مسلمان منطقه در حمله ائتلاف بین المللی تحت رهبری امریکا به مواضع گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق به شدت انتقاد کرده اند.

تروریستهای النصره توضیح نداده اند که خودشان بر اساس کدام فتوا و نظر کدام مفتی، خون مسلمانان را مباح می شمارند و آنان را دسته جمعی و بی رحمانه با روش های فجیع به قتل می رسانند. 

پربیننده ترین خبرها