قاچاق هر تروریست به سوریه چقدر هزینه دارد؟

قاچاق هر تروریست به سوریه چقدر هزینه دارد؟
دوشنبه 7 مهر 1393 - 21:40

یک فرد مسلح که قبلاً عضو گروهک داعش بوده گفت: قاچاق هر فرد مسلح از ترکیه به سوریه با هزینه ای معادل 22 دلار صورت می گرفته است.

 عناصر مسلح گروه داعش از طریق گذرگاه مرزی " کلس" - که گذرگاه رسمی میان ترکیه و سوریه برای تردد هزاران نفر از عناصر مسلح به شمار می رود - از طریق ترکیه به سوریه رفته اند.

جوانانی که مایل به رفتن به سوریه برای پیوستن به گروه تندروی داعش و جنگ درکنار این گروه هستند، تلاش می کنند با کمک برخی قاچاقچیان از ترکیه وارد اراضی سوریه شوند.

به نوشته اسکای نیوز عربی، یکی از قاچاقچیان به نام "ابو مصطفى" در گفتگو با این شبکه شرایط قاچاق عناصر مسلح از ترکیه به داخل خاک سوریه را تشریح کرد و گفت که وی شخصا در انتقال صدها نفر از عناصر این گروه به سوریه نقش داشته وهمچنین شماری از عناصر مسلح مجروح را از سوریه به ترکیه منتقل کرده است.

این فرد که اصرار داشت چهره و نام واقعی وی فاش نشود، افزود که در ازای فرستادن هر فرد مسلح به سوریه و به منطقه ای که روزانه چندین بار قاچاق درآن جا صورت می گیرد، 15 پوند (22 دلار) دریافت می کرده است.

خبرنگاری که با دوربین خود روند انتقال عناصر مسلح از ترکیه به خاک سوریه را رصد کرده ، گزارش داده است که یک خودرو به سمت مرزهای سوریه رفته است و 6 نفر از سرنشینان آن پیاده شده اند و به سمت کیوسک آهنی رفته اند.

به گزارش این خبرنگار، علیرغم دشواری در تشخیص هویت این مردان، به خوبی واضح است که آن ها به شکل غیرقانونی از مرزها عبور می کنند و وارد خاک سوریه می شوند.

بر اساس این گزارش، بعد از بازگشت این خودرو به اراضی ترکیه، در نزدیک مرزهای این کشور با سوریه، نیروهای پلیس نظامی ترکیه ظاهر می شوند که یکی از این مردان را در امتداد کیوسک  آهنین تعقیب کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها