هراس داعشی‌های انگليسی از بازگشت به كشور+ویدئو

دوشنبه 21 مهر 1393 - 18:00

مطبوعات چاپ لندن فاش کردند که صدها تبعه انگلیسی عضو گروه تروریستی داعش در سوریه که از پیویستن به این گروه پشیمان شده اند، اما از بازگشت به کشورشان هراس دارند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، گزارش مطبوعات انگلیسی بیانگر آن است که این افراد با وعده های دروغینی چون "جنگ برای آزادی ملت سوریه" جذب داعش شده اند اما پس از مدتی به این حقیقت پی برده اند که تنها ابزاری در دست گروه های تروریستی مسلح وابسته به القاعده هستند.

این افراد که از جنگ در سوریه پشیمان شده اند، بیم آن دارند که در بازگشت به انگلیس زندانی شوند و به همین علت در صددند به کشورهای اصلی خود بازگردند.

"استیف بیل" تحلیلگر سیاسی انگلیسی به خبرنگار العالم گفت: این جوانان پس از سفر به سوریه تحت کنترل برخی دولت های حوزه خلیج فارس که حامی گروه های تروریستی در سوریه هستند، قرار گرفته و مورد حمایت مالی و پشتیبانی آنها واقع شده اند. به همین دلیل دولت انگلیس باید در این خصوص سیاست خارجی خود را مورد بازنگری قرار دهد.

وی افزود: دولت انگیس بیم آن دارد که بازگشت افراد مسلح از سوریه، موجب تشکیل گروه های تروریستی و در نهایت تهدید امنیت ملی کشور شود.

"محمد ابو العینین" روزنامه نگار و کارشناس سیاسی نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد که در گذشته تلاش های فراوانی که برای بازگرداندن این افراد به آغوش خانواده و کشورهایشان صورت گرفته اما بی نتیجه بود.

"کیم سینگوباتا" مدیر بخش امور امنیتی روزنامه ایندیپندنت نیز با تاکید بر این که دولت انگلیس برنامه ای برای پذیرش افرادی که از جنگ در سوریه باز می گردند، ندارد، گفت: مشکل اصلی در این زمینه از جانب دولت انگلیس است که پیشتر تهدیدات امنیتی ناشی از فعالیت این قبیل افراد را نادیده گرفته و این امر باعث بروز فضای متشنج و تحریک افکار عمومی شده است.

کارشناسان با اعتقاد به این که دولت انگلیس در ابتدا از سفر تروریست ها به سوریه چشم پوشی کرد و جوانب این مشکل را نادیده گرفت، هشدار می دهند که تشدید تدابیر امنیتی علیه این افراد در هنگام بازگشت به انگلیس به افزایش افراطی گری آنها منجر می شود.

10/13

پربیننده ترین خبرها