تشدید بحران امنیتی قدس/ نگرانی سران تل آویو از انتفاضه سوم

تشدید بحران امنیتی قدس/ نگرانی سران تل آویو از انتفاضه سوم
پنج‌شنبه 1 آبان 1393 - 15:15

العالم - برخی مطبوعات اسرائیلی امروز پنجشنبه در گزارش های تحلیلی خود درباره ابعاد بحران امنیتی قدس که از زمان ربوده و به شهادت رسیدن "محمد ابوخضیر" تشدید یافته است، هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مطبوعات صهیونیستی در مورد تداوم بحران امنیتی بیت المقدس به اجماع رسیده و پیش بینی کرده اند که در صورت ادامه درگیری ها در بخش قدیمی شهر بیت المقدس به ویژه اطراف مسجد مبارک الاقصی، انتفاضه سوم در کرانه باختری شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از قدس اشغالی، این هشدارها به دنبال عملیات شهادت طلبانه دیروز در قدس که به هلاکت یک صهیونیست انجامید، مطرح گردید.

دستگاه های سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی عملیات اخیر قدس را اقدامی عامدانه خواندند، به نحوی که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت انتقاد کرد. 

سایت اینترنتی عبری زبان "واللا" در این زمینه، نوشت: "اسحاق آهارانویچ" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از استقرار شمار زیادی از ماموران پلیس و نیروهای یگان مرزی دولت عبری در قدس خبر داد.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارانوت" نوشت: عملیات دیروز قدس، سرویس اطلاعات داخلی (شاباک) را به تکاپو انداخت، به نحوی که ماموران آن به فعالیت های خود در شرقی قدس اشغالی شدت بخشیدند. 

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم"نیز نوشت: به دنبال تشدید تنش در پی عملیات انتحاری  دیروز قدس، آهارانویچ دستور استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در بیت المقدس را صادر کرد.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها