حمله به عزاداران فلسطینی در قدس + فیلم

شنبه 10 آبان 1393 - 12:47

ده‌ها فلسطینی در جریان حمله نیروهای اشغالگر به مراسم ختم یکی از شهدای فلسطینی در قدس اشغالی مجروح شدند.

خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، نیروهای رژیم صهیونیستی با حمله به مراسم ختم شهید "معتز حجازی" در شهرک الثوری، ده ها نفر را مجروح کردند.

در درگیری های شدید دیروز (جمعه) در محله "واد الجوز" هم 6 فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها مجروح شدند.
به دنبال این درگیری و اعلام فراخوان عمومی نیروهای وطنی قدس برای مقابله با تعدی رژیم صهیونیستی، نیروهای امنیتی این رژیم آماده باش کامل اعلام کردند.
نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با ایجاد ایست و بازرسی در ورودی های شهر قدیمی و ورودی های اصلی بیت المقدس، این شهر را به پادگان نظامی تبدیل و اقدامات امنیتی را تشدید کرده اند و از ورود نمازگزاران زیر 50 سال به داخل مسجدالاقصی برای ادای فریضه نماز جلوگیری می کنند.
جمیل عمرو، کارشناس مسایل فلسطین، در گفت و گو با العالم خاطرنشان کرد: مردم به فراخوان ندای الاقصی لبیک گفتند و از گوشه و کنار بیت المقدس و از تمامی شهرهای فلسطین آمدند تا به ندای الاقصی پاسخ بگویند و با وجود محدودیت شرط سنی برای ورود به مسجد الاقصی و سردی آب و هوا در این فصل در خیابان ها نماز می خوانند.
نیروهای ملی بیت المقدس خواستار جنبش همگانی برای نجات مسجدالاقصی شده بودند که توسط صهیونیست ها بسته شده بود تا اشغالگران بفهمند که این مکان مقدس خط قرمزی است که نباید حرمت و طهارت آن هتک شود.
بیت المقدس هر روز شاهد درگیری میان فلسطینی ها و صهیونیست هایی است که در برابر ساکنان بی دفاع این شهر که از مقدسات اسلامی خود دفاع می کنند، عاجز شده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها