بحرینی ها معاملات رسمی را تحریم کردند

بحرینی ها معاملات رسمی را تحریم کردند
پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 - 10:46

العالم ـ مردم بحرین در همراهی با فراخوان جمعیت اسلامی وفاق ملی، از هرگونه خرید و فروش و سوخت گیری و انجام معاملات رسمی و مالی در اعتراض به محاکمه ظالمانه شیخ علی سلمان، دبیرکل وفاق، امتناع و اینگونه معاملات را تحریم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از الوفاق، جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین با صدور بیانیه ای از توده های مردم و دوستداران شیخ علی سلمان، دبیرکل وفاق، و همه معترضان به محاکمه فریبکارانه و ظالمانه این روحانی بحرینی خواسته بود تا روز چهارشنبه (8بهمن ماه) همزمان با محاکمه وی از هر گونه خرید و فروش و انجام معاملات رسمی امتناع ورزند.

گزارش ها حاکی است که بازارها و فروشگاه ها در مناطق مختلف بحرین شاهد رکود قابل توجهی است که نشانی از اعتراض مسالمت آمیز بحرینی ها به محاکمه سیاسی شیخ علی سلمان از رهبران برجسته مخالفان است.

ملت بحرین همچنین شامگاه روز سه شنبه به عنوان شکلی از اعتراضات مسالمت آمیز که فقط خاص آنهاست، چراغ های منازل خود را خاموش کردند؛ آنها در این اعتراضات به دنبال برخورداری از حقوق خود در آزادی بیان و مخالفت با گزینه های نظامی و سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز هستند که رژیم می خواهد از طریق همین اقدامات امنیتی آزادی و حقوق این ملت مظلوم را مصادره کند. ملت بحرین همچنین بر فراز بام خانه های خود فریاد الله اکبر سر دادند.

جمعیت وفاق روز سه شنبه (7بهمن ماه) وی یک روز قبل از آغاز محاکمه شیخ سلمان، از مردم و دوستداران شیخ سلمان خواسته بود تا از ساعت 9 شب، سه شنبه، تا شش بعد از ظهر روز چهارشنبه از هرگونه خرید و فروش و معامله رسمی خودداری كنند.

این جمعیت همچنین از مردم خواسته بود تا ساعت 9 شب سه شنبه فریاد الله اكبر سردهند و چراغ سردر خانه‌های خود را از ساعت هفت شب خاموش كنند.

یاد آور می شود که روز، چهارشنبه8 آبان ماه، در جلسه محاکمه شیخ علی سلمان، قاضی دادگاه حکم بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق بحرین را تا 25 فوریه تمدید کرد و قرار است که جلسه بعدی دادگاه در همین تاریخ برگزار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها