وزیر خارجه لیبی: به کمک بین المللی نیازمندیم

وزیر خارجه لیبی: به کمک بین المللی نیازمندیم
پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - 11:15

العالم - وزیر امورخارجه لیبی، در نشست شورای امنیت درباره اوضاع در لیبی، لغو تحریم تسلیحاتی این کشور را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الدیری" در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت درباره اوضاع لیبی، حمایت جامعه جهانی از دولت طبرق در مقابله با تروریسم و لغو تحریم کمک تسلیحاتی به دولت لیبی را خواستار شد تا بتواند ماموریت های خود را انجام دهد و از رسیدنِ سلاح به گروه های مسلح دراین کشور از طریق هوا و دریا جلوگیری کند.

"برناردینو لیون" فرستادۀ سازمان ملل در امور لیبی نیز در گزارشی که در جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع این کشور ارائه داد، پشتیبانی از فرایند سیاسی لیبی را خواستار شد و تاکید کرد که راه حل سیاسی، تنها راه برون رفت از بحران است.

پیش از این، وزارت امورخارجه مصر اعلام کرده بود که گروه عربی در سازمان ملل، با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت، بی آن که دخالت نظامی خارجی در لیبی را خواستار شود، بر ضرورت حمایت از دولت این کشوردر طبرق تاکید کرده بود.

"الحبیب الصید" نخست وزیر تونس نیز بر مخالفت این کشور با هرگونه دخالت نظامی در لیبی تاکید کرد.

لیبی طی ماه های اخیر صحنه شدیدترین درگیری ها میان گروه های مسلح متعددی بوده که در انقلاب سال 2011 لیبی و سرنگونی حکومت دیکتاتوری 'معمر قذافی' مشارکت داشتند و اکنون خواستار برخورداری از سهم قدرت هستند.

کابینه 'عبدالله الثنی' نخست وزیر لیبی در ماه آگوست (مرداد/شهریور) از بیم حملات گروه های مسلح،مقر خود را از طرابلس (پایتخت) به شهر 'طبرق' در شرق لیبی تغییر داد.

طرابلس از آن زمان تاکنون در کنترل ائتلاف افراط گرای 'فجر لیبی' قرار دارد.

گروه های تشکیل دهنده این ائتلاف، دولت و پارلمانی به موازات دولت و پارلمان منتخب لیبی تشکیل داده اند، اما از سوی جامعه بین المللی و قدرت های بزرگ جهان به رسمیت شناخته نمی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها