عملیات سوری-فلسطینی برای اخراج داعش از یرموک

جمعه 21 فروردين 1394 - 20:37

"احمد مجدلانی" فرستادۀ تشکیلات خودگردان فلسطین به سوریه گفت: تشکیلات خودگردان از اقدامات دولت سوریه برای بازگرداندن امنیت به اردوگاه یرموک حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد مجدلانی" تأکید کرد که گروههای بارز فلسطینی در اردوگاه یرموک برای همکاری با دولت سوریه جهت اخراج عناصر داعش از این اردوگاه توافق کردند.

در پی ورود عناصر داعش به ارودگاه یرموک، گروه های فلسطینی و دولت سوریه به این نتیجه رسیدند که تنها راه حل این مساله، برخورد امنیتی است، که احمد مجدلانی فرستاده تشکیلات خودگردان پس از چند مرحله گفت وگو با مقامات سوری و گروه های مقاومت فلسطینی، آن را اعلام کرد.

مجدلانی در کنفرانس خبری در دمشق خاطر نشان کرد: دولت سوریه، از آغاز بحران در این کشور، با تحولات اردوگاه یرموک، با حساسیت کامل برخورد کرده است، زیرا این اردوگاه، به منزله پایتخت آوارگان فلسطینی به شمار می رود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

احمد مجدلانی، روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه العالم اظهار داشت: امکان هیچ گونه گفت وگو و مذاکره وجود ندارد و ما دیروز پیامی از سوی جبهه النصره دریافت کردیم که در آن برای بازگشت به مذاکرات اعلام آمادگی کرده بود. آنها اعلام کرده اند حاضرند به توافقی که در تاریخ 17/3/2015 آن را نقض کردند، گردن بنهند. اما ارزیابی ما این است که آنها با مطرح کردن مساله بازگشت به توافق، به دنبال وقت کشی هستند.

همزمان با تلاش های سیاسی و نظامی برای حل بحران اردوگاه آوارگان یرموک، دولت سوریه، محموله ای شامل سه هزار بسته مواد خوراکی در میان آوارگان اردوگاه یرموک و همچنین روستای یلدا در ریف دمشق توزیع کرد؛ روستایی که پس از یورش داعش به اردوگاه یرموک، تعداد زیادی از اهالی این اردوگاه، به آن گریختند.

"صالح الخطیب" رئیس کمیته آشتی ملی در یلدا در این خصوص به شبکه خبری العالم گفت: پس از رسیدنِ آوارگان یرموک به این روستا، این سومین باری است که طی هفتۀ جاری، محموله غذایی به این روستا فرستاده می شود.

وی افزود: تاکنون 3700 سبد غذایی به یلدا رسیده است که براساس کارت شناسایی میان آوارگان توزیع شده است.

یکی از اهالی روستای یلدا گفت: دولت، در حد امکان به ما کمک کرده است، با اینکه شرایط فوق العاده و غیرطبیعی بود، با این حال کمک ها در اسرع وقت به ما رسید و اوضاع ما روز به روز رو به بهبودی است.

دولت سوریه، رساندن کمک های انسان دوستانه به آوارگان و به موازات آن، تلاش نظامی برای پایان دادن به حضور عناصر تروریست داعش در اردوگاه یرموک را به صورت همزمان در دستور کار قرار داده است تا بتواند آرامش را به اردوگاه یرموک، بازگرداند.

10-05:53

پربیننده ترین خبرها