گزارش العالم ازتبعات انسانی بمباران برق یمن+فیلم

جمعه 28 فروردين 1394 - 15:06

صنعاء (العالم) – به دنبال حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن و ویران شدن تاسیسات زیر بنایی این کشور از جمله تاسیسات برق، مردم به خرید سامانه های خورشیدی برای تامین برق روی آرده اند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از صنعا پایتخت یمن گزارش داد، جنگنده های عربستان سعودی با حمله به تاسیسات برق یمن، برخی از مناطق این کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده اند. در این حملات علاوه بر خسارت های جانی و کشته و زخمی شدن غیر نظامیان، تاسیسات زیربنایی و برق نیز مورد هدف قرار گرفته به طوری که تاسیسات برق یمن چند روز است که به طور کامل از مدار خارج شده است.
به علت نبود فرآورده های نفتی در یمن، ژنراتورهای برق نیاز شهروندان را مرتفع نمی کند و مردم برای رفع نیازهای خود به سامانه های خورشیدی روی آورده اند.
صنعا پایتخت یمن و چهار شهر دیگر برای چهارمین روز پیاپی در تاریکی مطلق به سر می برد. جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، ایستگاه های برق را هدف قرار داده و آنها را  به طور کامل از جریان برق رسانی خارج کرده اند. در نتیجه قطع جریان برق، مردم از خدمات ضروری محروم و مشکلات متعددی برای آنها ایجاد شده است.

یکی از مادران یمنی در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: تامین آب و فعالیت آسیاب گندم دیگر ممکن نیست. وی اظهارداشت: من یک کودک معلول دارم که هم اکنون به دلیل قطع برق بیمارستان امکان مداوای او نیست.

امکان راه اندازی ژنراتورهای برقی، به علت نبود فرآورده ای نفتی وجود ندارد این وضعیت موجب شده مردم برای رفع مشکلات خود به خرید سیستم های انرژی خورشیدی روی آورند. 

یک شهروند یمنی گفت: ما برخی اوقات هنگام قطع برق از ژنراتورهای برقی استفاده می کردیم اما با آغاز حمله عربستان سعودی و قطع کامل برق، به علت نبود فرآورده های نفتی، استفاده از این دستگاه ها برای ما مقدور نیست. وی تصریح کرد: اکنون به دنبال جایگزینی سامانه های خورشیدی به جای ژنراتورهای برقی هستیم.

با این وجود، فروشگاه ها نیز به علت افزایش تقاضا برای سامانه های خورشیدی و کمبود و توقف عرضه این سامانه در پرتو تجاوز سعودی ها و همچنین اوضاع بد اقتصادی یمن با مشکلاتی مواجه هستند.
یکی از فروشندگان به خبرنگار العالم گفت: اگر واردات، ذخیره، خرید و فروش سامانه های خورشیدی وجود داشت مشکلی نبود اما به علت محاصره هوایی، زمینی و دریایی این امکان وجود ندارد.
قطع جریان برق در یمن شکل دیگری از تجاوز سعودی ها علیه مردم این کشور و تاکید آشکاری بر هدف قرار دادن نیازهای حیاتی این ملت به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها