احمد الاسير،مبلغ تروریست سلفی،را بيشتر بشناسيد

احمد الاسير،مبلغ تروریست سلفی،را بيشتر بشناسيد
يکشنبه 25 مرداد 1394 - 16:05

العالم - نيروهاي امنيتي لبنان بالاخره موفق شدند احمد الاسير شيخ سلفي تندروی لبناني را هنگام فرار در فرودگاه بين المللي بيروت دستگير كنند كه آگاهي از بخشي از اقدام های تروريستي او مي تواند اهميت اين دستگيري را بيش از پيش نمايان سازد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم در بيروت، اداره كل دستگاه امنيت عمومي لبنان در بيانيه اي رسمي اعلام كرد كه احمد الاسير شيخ سلفي تحت تعقيب دستگاه قضايي را هنگام فرار به خارج از كشور در فرودگاه بين المللي بيروت بازداشت كرده است.

قاضي صقر صقر، كميسر دولت در دادگاه قضايي لبنان، تحقيقات از الاسير را درخصوص چند پرونده بويژه اقدام طرفداران الاسير در به قتل رساندن چندین نيروي ارتش لبنان در شهر صيدا در سال 2013 ميلادي آغاز كرده است.

كشور لبنان در نهايت توانست نسخه احمد الاسير، شيخ سلفي، را با بازداشت او در فرودگاه بين المللي بيروت در هم بپيچد. نيروهاي دستگاه امنيت عمومي لبنان او را به هنگام تلاش برای فرار به مصر با يك گذرنامه تقلبي و تغيير چهره در فرودگاه بيروت بازداشت كردند.

اين بازداشت به مرحله ديگري از مراحل داستان پرماجراي احمد الاسير مرد تروريست لبناني در طول سالهاي اخير پايان داد.

وفيق ابراهيم استاد رسانه دانشگاه لبنان به خبرنگار العالم گفت: بي شك، نيروهاي امنيتي توانستند با زير نظر گرفتن و تعقيب آرام و دقيق، در نهایت الاسير را به دام بياندازند. او زماني به دام افتاد كه قصد داشت از طريق مصر به نيجريه برود تا جايگاه طبيعي خود را در سازمان تروريستي بوكوحرام بدست آورد.

پرونده الاسير مملو از حمله به ارتش لبنان و به قتل رساندن افسران و سربازان لبناني است. مهمترين حمله را عناصر مسلح الاسير در منطقه عرا در شرق شهر صيدا انجام دادند. اين حمله سرآغازي براي اقدام ارتش لبنان به منظور تارو مار كردن گروه مسلح او در شهر صيدا بود و همين امر باعث شد تا الاسير كه از آن زمان (ژوئن 2013 ميلادي) تحت تعقيب دستگاه قضايي لبنان بود، فرار كند. الاسير پيش از اين نيز در پرونده هاي تروريستي و آسيب زدن به نهادهاي دولتي و نگهداري مواد منفجره و سلاح كه عليه ارتش لبنان مورد استفاده قرار گرفت، متهم بود.

فيصل عبدالستارروزنامه نگار لبنانی به خبرنگار العالم گفت: اين پرونده ها روند قضايي خاص خود را دارد. احمد الاسيربه خاطر اتهام هايي تحت تعقیب دستگاه قضایی لبنان است كه مجازات آن تا سرحد اعدام است. قتل و مباشرت در کشتن نیروهای ارتش و شهروندان لبناني از اتهام هاي وارد شده به الاسير است.

الاسير در طول سالهاي گذشته از هیچ فرصتي براي بستن جاده هاي شهر صيدا و فتنه انگيزي طائفه اي و مذهبي فروگذار نكرد. او رويكردي سلفي و تكفيري دارد و با حزب الله لبنان و مقاومت دشمني مي ورزد و با گروههاي تروريستي نظير جبهه النصره و داعش ارتباط داشت.

نيروهاي دستگاه امنيت عمومي لبنان بعد از عمليات پيگرد دقيق توانستند الاسير را بازداشت كرده و به فعالیت های تروریستی متعدد او پايان دهند و وارد تحقيقاتي شوند كه در آينده اطلاعات و زواياي پنهان زيادي را - درباره حاميان و پشتيبانان و كساني كه نقشه هاي او را براي برهم زدن اوضاع لبنان، طرح ريزي می کردند- برملا خواهد كرد.

MKH-16-07:35

پربیننده ترین خبرها